Nån mer där föräldrar betalar o ordnar för hela festen?
Hej! Har en son som gifter sig i höst. Ingen av dem har inkomst att tala om så jag och min man har lovat stå för allt rörande festen, de själva får bekosta kläder, ring, blommor mm. Är det helt ute att det är så, själv betalade mina föräldrar hela min bröllopsfest för 30 år sedan. Vi har ganska fria händer då brudparet inte har så mycket önskningar, de vill bara gifta sig och brudens föräldrar finns inte med i bilden alls. Vill ju att det ska bli som de vill, men när de lämnar oss fria så gör ju vi efter vad vi tycker blir fint och bra. Självklart så frågar vi vad paret vill, ibland har de åsikter ibland inte. Fixar mycket själva eftersom vår ekonomi också är begränsad, men jag vill att det ska bli fint ändå! Kommer själv ihåg hur glad jag blev över hur fint det var i festlokalen när vi kom dit när jag gift mig. Allt där var i princip en överraskning som min familj och vänner fixat, det blir likadant nu för sonen och hans blivande brud. Här verkar alla brudpar vara så engagerade i allt vad gäller dukning, mat, och all annan planering, är jag helt ensam om att ordna hela festen själv med familjen i princip helt utan brudparet? Undrar svärmor... :)