• Fremm

Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!

Jag skulle oxå mer än gärna vilja veta hur ni gjort och inte bara få se bilder, hade så klart varit smidigast att bara knyta men hur och om man syr hur syr man då? Hur många stolar går på ett lakan?

Hoppas på att ni pyssliga delar med er av hur ni gjort och är det någon annan som är intresserad av att sälja av sina så hör av er :)

• Fremm
    KhiraLii skrev 2012-05-16 18:17:06 följande:
    Här är bild på överdragen vi sytt av lakan och som användes i lördags. Stolarna hade armstöd men funkade bra ändå

Superfiiiiiiiiint! Vad är det för dukar/tyg? Vill oxå gärna veta hur du sydde dina stolsöverdrag! :)
  • Fremm

Va fint men är det ett lakan per stol då?

Fru 0728 skrev 2012-08-15 13:30:46 följande:
    Har ingen bra bild men så här såg det ut hos oss med lakanen:) Vi sydde inget utan bara knöt.

• Fremm
    Fru 0728 skrev 2012-08-15 14:46:33 följande:
    Ja, det är ett lakan per stol. Har precis hunnit tvätta dem o säljer 50st för 500:- om någon är intresserad:)
    Jag är intresserad. Kan du kolla vad det blir för frakt eller vart bor du? :)
  • Fremm

Fru0728 Knöt du liknande som på youtubelänken?

• Fremm
    Fru 0728 skrev 2012-08-15 14:59:39 följande:
    Jag knöt som youtube. Frakten blir nog rätt dyr tror jag då det blir en jättelåda. Jag bor i blekinge (Sölvesborg)
    Okej tack men då hoppar jag - hoppas någon som bor i närheten nappar istället! :)
  • Fremm
    Happy skrev 2012-08-16 01:14:54 följande:

Jag sydde stolsöverdrag av knoppa lakan. Man får ut 2 st överdrag per lakan. De är lätta att sy, endast 3 delar
    Jättefina, har du lust att förklara hur du sytt dem? :)
  • Fremm
    Happy skrev 2012-08-27 18:49:02 följande:

Hej här kommer beskrivningen. Man får ut två överdrag per lakan.

De är lätta att sy

Åh först trode jag att själva beskrivningen va: de va lätta att sy ;) men så förstod jag på det undre inlägget att du försökte få in en bild på mönstret? Jag har problem med att infoga bilder, speciellt när jag skrivit i inlägget först och sen försöker bifoga, vet inte om du har samma problem men testa att infoga bilden först och sen skriva. Vore jättetacksam om du försökte på nytt. Skulle ju spara lite pengar om man kunde göra två överdrag per lakan med tanke på att vi har nästan 100 gäster. :)
  • Fremm

Har missat att ni har varit så snälla och gjort beskrivningar och bilder med mera!

Tusen tack!! Happy, Chicita och teddy!!

Känns ju bra att man kan ha två lakan per stol men sen kändes beskrivningen rätt klurig och tidsödande men jag ska göra ett försök... det blir ju såååå fiiiiint!!

teddy, har du lust att visa en bild på hur det ser ut på sidan, kan inte riktigt se det? :)

• Fremm
    teddy skrev 2012-09-05 10:09:38 följande:
    Fremm, har ingen bild från sidan för tillfället, men ska försöka fixa... :)
    Tack, vore gulligt! :)
  • Fremm
    BlomAnna skrev 2012-10-08 11:30:43 följande:
    Vi hade inga band på våra stolar utan knöt själva lakanet uppe på stolsryggen. Tyckte det blev bra

Jättefint!!
Svar på tråden Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!