• Tveket

Någon som köpt ring från annat land?

Jag är också nyfiken på andras erfarenheter ang. ringköp från utlandet. Jag kommer troligtvis köpa min vigselring från 77diamonds men känner mig så osäker eftersom man inte ser ringen live innan köp...

Jag tar gärna emot tips på webshopar med hyffsade priser. =)

• Tveket

Ullie, Nä jag känner ingen personligen som handlat där. Jag har mailat med deras kundservice och ställe en massa frågor om några ringar och de verkar väldigt serviceminded och kunniga. Finns en tråd här på BT som heter nåt i stil med "Nu har min ring från England kommit" eller nåt liknande. Den användaren köpte sina ringar från 77 diamonds. Hon verkade jättenöjd och ringarna var verkligen superfina!! 

Har kollar lite på ebay och hittat en del fina ringar men man blir ju lite misstänksam när vissa ringar är så vansinnigt billiga. Man undrar ju vad haken är...

• Tveket

Var inne en sväng på Ebay och kollade som nån tipsade om och jäklar va billiga en del ringar är! Vad är haken? Nån som vet?? Vad går tullen på om man beställer en ring från USA?

• Tveket

Jo jag funderade på om det kunde vara så att vissa är "clarity enhaced" men på en hel del annonser står det "main stone treatment" och "not enhanced" brukar också stå "natural diamond" på annonserna. Det är därför det låter för bra för att vara sant. Hur mycket billigare kan man räkna med att det är att köpa från USA än att köpa samma ring här i svergie?

Hur vet man om en diamant är värmebehandlad? Vad är nackdelen med att en diamant är igenfylld med glas, annat än att den säkert är skörare? Syns det på nåt sätt?

Svar på tråden Någon som köpt ring från annat land?