• Lillis82

BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda

Hej alla,

Jag skulle vilja samla en tråd med bilder på alla oss som tänker göra egna håruppsättningar så det kan bli en inspiration för andra som av olika själ inte tänker göra sin frisyr hos en utbildad frisör.

Det går bra med inspirationsbilder men inte på frisyrer som det krävs en utbildad frisör att få till. 

Här kommer två bilder på frisyrer som jag funderar på. Skall även ha slöja och en liten tiara..

Bild 1-Den tog ca 10 min att göra själv men den är slarvigt gjord här så jag räknar med att det tar en timme för att få den klockren. 

Bild två- är en frisyr som jag funderar på om jag kommer att skaffa hårförlängning innan bröllopet. Just nu har jag för kort hår för att göra den men jag gillar den jättemycket. 

• Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda
  • Rosi
    happy75 skrev 2012-06-12 13:07:37 följande:
    Åh vad fint!! Så vill jag också ha mitt hår - tack för inspirationen!
    Det var så lite så.. =) Hopps den blir bra på dig med.. =)
  • Lillis82
    millemill skrev 2012-06-13 07:19:49 följande:
    Okej, då ska jag införskaffa en sån och testa! :)
    De har billiga sådana på HM, köpte min för 25kr där... såg att de hade ännu dyrare på Kicks och liknande men den från HM fungerar alldeles utmärkt!

• millemill
    Lillis82 skrev 2012-06-13 10:45:05 följande:
    De har billiga sådana på HM, köpte min för 25kr där... såg att de hade ännu dyrare på Kicks och liknande men den från HM fungerar alldeles utmärkt!

Tack för tipset, ska kolla på lördag när jag ska in till stan!

Nu hittade jag en tutorial som jag testade, så jag tror att det kommer att bli den! Tyvärr så dog kamerabatteriet, men här är länken.

">

Hon har massa bra filmer upplagda!

Kommer ni även att sminka er själva? Det ska jag, har varit på Mist of Stockholm och fått en brudsminkning gjord, ni vet när man betalar 495:- sminkas man och får plocka ut varor för samma summa. Det blev jättefint!

• teddy
    millemill skrev 2012-06-13 12:45:30 följande:

Tack för tipset, ska kolla på lördag när jag ska in till stan!

Nu hittade jag en tutorial som jag testade, så jag tror att det kommer att bli den! Tyvärr så dog kamerabatteriet, men här är länken.

">

" target="_blank">

Hon har massa bra filmer upplagda!

Den frisyren va ju jättesöt! Synd att mitt hår är för kort för just den...
  • millemill
    teddy skrev 2012-06-13 14:15:38 följande:
    Den frisyren va ju jättesöt! Synd att mitt hår är för kort för just den...
    Mitt är ner till nyckelbenet bara, men jag har löshår i från Rapunzel, rekomenderar det verkligen!! :)
  • teddy

Ja jag har funderat på löshår också, men de e för dyrt har jag kommit fram till...

• Rosi
    teddy skrev 2012-06-14 00:21:07 följande:
    Ja jag har funderat på löshår också, men de e för dyrt har jag kommit fram till...
    Jag köpte mitt på Ebay. Fast det är ju plasthår men det kostade under 50 kr... och jag är nöjd.
  • georgialee
    Rosi skrev 2012-06-14 07:40:16 följande:
    Jag köpte mitt på Ebay. Fast det är ju plasthår men det kostade under 50 kr... och jag är nöjd.
    Ett tips från en van löshårsanvändare = tänk på att syntethår syns på bild eftersom det är så glansigt. Jag om någon vet hur mycket finare det blir med löshår, men det är värt att satsa på äkta i sådanafall och även då syns det på bilder då man sällan får exakt rätt färg om man inte färgar sitt eget och löshåret typ svart/mörkbrunt osv. Jag avråder dig inte, men ta dig en funderare, det är synd om du tittar tillbaka på bilderna och känner att satan... det syns verkligen att det är löshår. Syntet funkar självklart hur bra som helst som utfyllnad i uppsättningar där man täcker med sitt eget över men just utsläppt kan det blir uppenbart. :)
  • Sara 120707

Fast ja tycker ente de "skriker" löshår om bilden Rosi lagt upp..

georgialee skrev 2012-06-15 00:09:25 följande:
    Ett tips från en van löshårsanvändare = tänk på att syntethår syns på bild eftersom det är så glansigt. Jag om någon vet hur mycket finare det blir med löshår, men det är värt att satsa på äkta i sådanafall och även då syns det på bilder då man sällan får exakt rätt färg om man inte färgar sitt eget och löshåret typ svart/mörkbrunt osv. Jag avråder dig inte, men ta dig en funderare, det är synd om du tittar tillbaka på bilderna och känner att satan... det syns verkligen att det är löshår. Syntet funkar självklart hur bra som helst som utfyllnad i uppsättningar där man täcker med sitt eget över men just utsläppt kan det blir uppenbart
Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda