Bobbo skrev 2012-05-22 12:10:28 följande:
Och om prästen nu inte är dömande, varför säger han/hon nej då?? Det är en fördom att man blir "överlämnad" i dagens samhälle, det blir väl ingen nuförtiden? Innebörden av traditioner kan man väl ändra!
För att han jobbar där... Jag hade ogillat att någon kom och ändrade på saker i mitt arbete för att de inte tyckte om mitt upplägg.
Men lilla fröken bobbo kan vi inte bara konstatera att folk tycker olika. Det känns som de flesta här inne(på denna tråd) är för att man ska välja själv men även att de accepterar andras beslut och omdömen och respkterarar deras arbetsplast även om de inte håller med dem.
SEn för det andra med en godkommunikation så kan man lösa det mesta. Vill man gå in med sin far så kanske brudgummen(förutsätter att det är en man i detta fall) får gå in med någon av sina föräldrar
Var på ett bröllop en gång där brudgummen stod där framme själv med prästen och när brudmarshen spelade kom hans brud in själv. Vilket är ganska trevligt för då kan alla se hennes klänning utan att det går en man i vägen.
Tycker inte att det är okej att försöka köra över en stackars präst som bara försöker vara er tillags men har vissa åsikter som personen står för. Vill man gifta sig i kyrka bör man ha i bakhuvudet att det finns vissa traditoner inom kyrkan som är brukligt. Vill man inte följa dessa seder kanske ett övervägande till en alternativ sätt att ingå äktenskap på.
ps. jag är för alla typer av äktenskap så länge ingen försöker trycka ner det i halsen på mig. Ville bara säga det så jag inte får det i bakhuvudet.