• Mimmi2012

Såhär blir vår dukning, vad tycks?

Såhär kommer vi att duka. Men blommorna kommer inte vara syréner (även om det är jättefint) utan ljus, ljus rosa rosor. Säg gärna vad ni tycker och om ni tycker något fattas eller kan tas bort :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-19 12:43
    Festprogrammet kommer inte ha helt vit utsida heller utan en text och liten bild på oss
  • Svar på tråden Såhär blir vår dukning, vad tycks?
  • augustesen

Jag tycker det ser superfint ut :)
    Riktigt fin turkos färg, jag skulle nog dock skippat den mörka "duken" runt blomman då det ser lite kantigt ut. Skulle nog vara fint med bara den lilla turkosa.

Bra jobbat!

• daniiel

Jag håller med augusten om att den mörka (svarta?) duken under den turkosa blev väldigt kantig. Jag tror att en rund skulle se mjukare och trevligare ut om ni nu vill ha den under där. Håller också med om att den turkosa färgen är riktigt snygg! :) Kommer nog bli fint med rosorna också, ljust rosa till det turkosa :)

• snowstars

..och jag tyckte den svarta duken var jättefin :) Och det turkosa. Fast jag gillar när det är lite kantigt så det kan bero på det. Kanske också att det blir annorlunda när man har ett helt bord med fyrkanter, då kanske det faktiskt är snyggare med runda dukar? Tycker dock absolut att det svarta ska vara kvar eftersom det framhäver den turkosa färgen bra :)

• Mimmi2012

Fast jag ska ha en svart sjal, skor med svarta detaljer på, svarta strån i min bukett. Det är en del av vårat färgtema

• Mrs S 2012

Vad är det för turkos duk du har? Vi har också turkost som färgtema :)

• Mimmi2012

Båda är faktiskt dunilinservetter. Dom kallar själva färgen för teal på Duni. Jag kunde inte hitta dukar som jag ville ha och då blev detta det bästa alternativet.

Mrs S 2012 skrev 2012-05-19 13:46:01 följande:
    Vad är det för turkos duk du har? Vi har också turkost som färgtema :)
  • CoG

Jag gillar kontrasterna och det kantiga så jag tycker att dukningen ser fin ut :)

• Mimmi2012
    CoG skrev 2012-05-19 14:51:28 följande:
    Jag gillar kontrasterna och det kantiga så jag tycker att dukningen ser fin ut :)
    Ja, jag älskar det kantiga men man e så olika med det. Därför lite kul att få lite inputs från er andra så man kan tänka och testa lite sånt man själv kanske inte tänker på.
  • CoG
    Mimmi2012 skrev 2012-05-19 15:53:43 följande:
    Ja, jag älskar det kantiga men man e så olika med det. Därför lite kul att få lite inputs från er andra så man kan tänka och testa lite sånt man själv kanske inte tänker på.
    Absolut :)
  • Just Me

Jätte snyggt!! Och jo, ha kvar det svarta! Blev supersnyggt m kontrasterna! 

Du & Jag 23/3-2013
  • Soffij

Jag gillar också den svarta duken, och tycker du ska behålla den fyrkantigFlört.
    Jättefin dukning! 

• Svintozz

Skit snyggt. Behåll det svarta. Riktigt häftigt. Vi ska ha svart vitt och rött som färgtema. Min klänning är vit med svart släp. Och vi ska ha svarta dukar , röda rosor och rosenblad på borden. Och vita tallrikar.

• vitklänning

Jätte fint! Men ni har ställt vattenglasen på fel sida om vinglaset :)

• Cosy

Jag tycker det ger en still ren känsla med den svarta duken, lite kantig men det är en trevlig still. Är ni inte ute efter en kantig still så bör ni ta bort den duken

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Solstice

Verkligen härlig turkos färg som framhävs av det svarta! Kan också tycka att det blir lite kantigt men ni har inte funderat på en svart löpare över hela bordet och de turkosa små under blommorna så som ni har?

• Mimmi2012

Jag har bara dukat lite snabbt och har inte alls tänkt på om glaset står på rätt sida eller inte, var bara ute efter själva helheten :) Men tack andå för tipset

Jag funderade på löpare ett tag men av ekonomiska anl så blev det såhär. Jag känner nog inte själv att det är så kantigt, tycker det är stilrent och snyggt med kanter. Jag gillar nog symmetri ha ha :)

Vad roligt att så många ändå har svarat :)

• Solstice
    Mimmi2012 skrev 2012-05-21 06:53:44 följande:
    Jag funderade på löpare ett tag men av ekonomiska anl så blev det såhär. Jag känner nog inte själv att det är så kantigt, tycker det är stilrent och snyggt med kanter. Jag gillar nog symmetri ha ha :)

Men då ska du absolut ha det så du har det! Det är ju ändå du som ska tycka att det ser/känns fint och smaken kommer alltid vara som baken!
  • msE

fin dukning! Gillar det svarta, blir grymt snyggt med det turkosa. Det svarta går ju dessutom igen i ramen på festprogrammet. Dock smälter festprogrammen in i duken lite mycket, men blir nog mycket bättre när det blir bild på framsidan. Kanske annan färg än vitt på snörena runt så dom syns lite tydligare? men de e lite överkurs...

• Mimmi2012

Det är inga snören till festprogrammen utan det är vita organzapåsar som det ska läggas lite godis i :) Syns lite dåligt nu när dom ligger på den vita mallen till festprogrammen. Ska vara guldfärgat godis i sen :)

msE skrev 2012-05-22 16:18:16 följande:
    fin dukning! Gillar det svarta, blir grymt snyggt med det turkosa. Det svarta går ju dessutom igen i ramen på festprogrammet. Dock smälter festprogrammen in i duken lite mycket, men blir nog mycket bättre när det blir bild på framsidan. Kanske annan färg än vitt på snörena runt så dom syns lite tydligare? men de e lite överkurs...
  • msE

AH!! klart det e påsar... behöver skaffa glasögon tror jag Cool
    blir kalas bra !!

Svar på tråden Såhär blir vår dukning, vad tycks?