Bitter arbetskamrat...
Jag jobbar i kök och har åkt på en rejäl förkylning.
Skulle ha jobbat helgen, men om man är förkyld eller har ont i halsen får man ej jobba när man jobbar i kök.
Jag och min familj var bjudna på 40-års kalas i lördags, min bästa vän o hennes sambo har fyllt...
Jag var nära att avboka, men bestämde i sista sekund att vi åker en liten stund, det behöver inte bli sent typ...
Det visade sig att det var ett överraskningsbröllop!!!
Tur vi inte avbokade! Nu stannade inte vi så länge, utan var med på middagen (buffè) och tårta o kaffe efter. Middagen varade ca 1½ timme..Inte lång stund alltså...
Men idag pratade jag med mina jobbkollegor och den ena kärringen säger, bitter som attan: "Jag tycker det var förjävligt av dig att gå på kalas när du är sjukskriven för förkylning!"
Ja det får du väl tycka svarade jag..Det var inte så att jag satt där och söp till o partajade hela natten, utan vi var med en liten stund över middagen bara, sen åkte vi hem....
Det var pga den människan som jag var sjukskriven förra året, jag kände mig mobbad och var helt slut som människa-utbränd... Hon gillar inte mig och jag gillar inte henne. Så fort hon får chansen så hackar hon på mig.
Som avslut klämmer hon till med: "Ja, det hade ju varit skillnad om du hade brutit lillfingret eller nåt"...
Tycker ni också att det var förjävligt gjort utav mig??