Inlägg från: Ellis |Visa alla inlägg
  • Ellis

Sidenbandet runt tårtan..?

Hej!

Här kommer kanske en dum fråga! Men jag har tittat på bröllopstårtor, och folk tycks ha riktiga sidenband/tygband runt sina tårtor. Det ser ju väldigt fint ut, men sen måste man ju ta av dem innan man äter tårtan. Eller hur gör man? Finns det något ätbart "sidenband" som man kan göra istället? Typ sugarpaste eller något? Jag blev bara så nyfiken på hur man brukar göra med dessa sidenband så jag var tvungen att fråga!

• Svar på tråden Sidenbandet runt tårtan..?
  • Ellis
    Chicita skrev 2012-05-21 23:22:24 följande:
    Sidenband blir mer och mer poppis.
    Jag brukar avråda från att använda sidenband om alla ska ta själva av tårtan för det kan bli kladdigt att hålla på med dom. Men om man har personal som skär upp tårtan så är det ju inget problem.
    Att göra band av sockerpasta eller marsipan är inga problem, men dom ser inte ut som siden...

Fördelen med sidenband är ju att man kan matcha färgen exakt efter sitt tema. 
    Ja jag tänkte också att det verkar lite jobbigt eller kladdigt att hålla på med sidenband och icke ätbara blommor osv även om det ser väldigt fint ut. Fast jag har aldrig ätit tårta/blivit erbjuden tårta där det var sidenband på från början så jag hade ingen aning om hur man går till väga. Man lär så länge man lever :)
Svar på tråden Sidenbandet runt tårtan..?