• gbg2012

Herpes jag gifter mig snart!!!

Jag har såklart blivit genomförkyld och fått munherpes. Jag vill inte se ut såhär på min dag!!! =(

Gifter mig 2 juni så om ungefär en vecka. Alla tips tack hur jag får borta detta!!!

hemsk ångest nu....=( 

• Svar på tråden Herpes jag gifter mig snart!!!
  • gbg2012
    jimmyojennifer skrev 2012-05-23 07:49:11 följande:
    Ring vårdguiden! :) det ordnar sig en vecka är lång tid!
    Jag har ringt till VC och ska försöka få utskrivit tabletter. salvan jag fcik i fredags hjälper inte. =(
  • Jenny 03

Skulle bada i herstat och munsårsplåster.. En vecka är lång tid och är övertygad om att det kommer försvinna.. Kila till apoteket och köp på dig det som kan köpas.. Sen att man får se fånig ut medans man medicenerar i en vecka, så får det vara.. Vi har nog alla haft det.. Kämpa på och lycka till..

• Dreaming

Salvan "anti" har alltid hjälpt mig! Försvinner på ett kick :)

Lycka till, du kommer säkert vara superfin på din bröllopsdag!

• gbg2012
    Jenny 03 skrev 2012-05-23 07:56:34 följande:
    Skulle bada i herstat och munsårsplåster.. En vecka är lång tid och är övertygad om att det kommer försvinna.. Kila till apoteket och köp på dig det som kan köpas.. Sen att man får se fånig ut medans man medicenerar i en vecka, så får det vara.. Vi har nog alla haft det.. Kämpa på och lycka till..
    Jag har använt munsårsplåster innan och det hjälper inte. Inte heller salvor utan det håller ändå i i två veckor. =(
  • gbg2012
    Dreaming skrev 2012-05-23 07:58:06 följande:
    Salvan "anti" har alltid hjälpt mig! Försvinner på ett kick :)

Lycka till, du kommer säkert vara superfin på din bröllopsdag!
    har provat innan och hade munsår då i två veckor. Nu gifter jag mig om 10 dagar. =(
  • Dreaming

Tråkigt att vanliga salvor inte hjälper dig!
    Hoppas verkligen du får tabletter utskrivna då!
    :)

• gbg2012
    Dreaming skrev 2012-05-23 08:01:11 följande:
    Tråkigt att vanliga salvor inte hjälper dig!
    Hoppas verkligen du får tabletter utskrivna då!
    :)
    tack hoppas jag med! 

har hört att tabletter ska vara effektiva.  
  • gbg2012

Fått tid hos läkare kl. 11:00 hoppas jag får utskrivit medicin och att det hjälper!! Räcker med alla stress ändå!

• jimmyojennifer

Det kommer gå jätte bra. Som sagt en vecka är lång tid.  Det mesta kommer hinna läka, om det fortfarande är lite kvar kommer du nog kunna täcka det på den stora dagen.

Tänk på att inte pussas, hålla en god munhygien. Tugga inte tuggumi då tuggumi innehåller bakterier. Det kommer gå så bra så!
    Se till att vila varje dag, inte bara för munsåret utan för att vara en glad och pigg brud. Ta hjälp av folk i din närhet för att du inte ska stressa för mycket.

Min värsta fasa är att vakna den stora dagen med finnar, jag har alltid haft lite problem med min hy och finnar kommer och går. Jag är så rädd att vakna med en stor finne i pannan dagen innan som bara är röd och ful och sårig på bröllopsdagen, ve och fasa! Så jag förstår verkligen att du är stressad över ett munsår men du har tid att få ner det. Kyss Håller alla tummarna för dig!

• gbg2012
    jimmyojennifer skrev 2012-05-23 09:06:38 följande:
    Det kommer gå jätte bra. Som sagt en vecka är lång tid.  Det mesta kommer hinna läka, om det fortfarande är lite kvar kommer du nog kunna täcka det på den stora dagen.

Tänk på att inte pussas, hålla en god munhygien. Tugga inte tuggumi då tuggumi innehåller bakterier. Det kommer gå så bra så!
    Se till att vila varje dag, inte bara för munsåret utan för att vara en glad och pigg brud. Ta hjälp av folk i din närhet för att du inte ska stressa för mycket.

Min värsta fasa är att vakna den stora dagen med finnar, jag har alltid haft lite problem med min hy och finnar kommer och går. Jag är så rädd att vakna med en stor finne i pannan dagen innan som bara är röd och ful och sårig på bröllopsdagen, ve och fasa! Så jag förstår verkligen att du är stressad över ett munsår men du har tid att få ner det. Kyss Håller alla tummarna för dig!
    tack. vad gulligt av dig! Jag har sjukskrivit mig från jobbet för jag känner mig inte alls bra, febrig och jätteförkyld. Ska till läkare kl 11:00. ska försöka vila även om det är en massa saker på jobbet, flera möten jag ska hålla i och saker jag är inbjuden på. Men min hälsa måste gå före nu känner jag! 
  • 120530

Jag tar receptbelagd medicin som heter Aziclovir, är det det du fått? På mig fungerar de jättebra. Själva viruset försvinner och blåsorna slutar att sprida sig/klia/svida. Däremot är ju själva såret kvar och där brukar jag varva med labello eller något mjukgörande och cortison som jag upplever tar bort inflammationen.

Sedan är det viktigt att inte pilla för mycket på det. Aziclovir skall man ta efter måltid så jag brukar:

1. Äta och sedan ta aziclovir

2. Gå in på badrummet och tvätta händerna och sedan ta på salva. Sedan rör jag inte det förrens jag ätit/tagit nästa tablett och börjar om.

Du vet säkert mycket av detta men det är min tips iaf!

• gbg2012
    Red skrev 2012-05-23 09:25:07 följande:

Jag tar receptbelagd medicin som heter Aziclovir, är det det du fått? På mig fungerar de jättebra. Själva viruset försvinner och blåsorna slutar att sprida sig/klia/svida. Däremot är ju själva såret kvar och där brukar jag varva med labello eller något mjukgörande och cortison som jag upplever tar bort inflammationen.

Sedan är det viktigt att inte pilla för mycket på det. Aziclovir skall man ta efter måltid så jag brukar:

1. Äta och sedan ta aziclovir

2. Gå in på badrummet och tvätta händerna och sedan ta på salva. Sedan rör jag inte det förrens jag ätit/tagit nästa tablett och börjar om.

Du vet säkert mycket av detta men det är min tips iaf!

jag har inte fått något än. Min blåsa kom idag så inget sår än, tänkte försöka få ett läkemedl som heter valtrex.
  • gbg2012

även om salvan inte verkar hjälpa så bra kanske jag ändå ska äta både mediciner och använda salvan vad tror ni?

• Chicita
    gbg2012 skrev 2012-05-23 09:38:14 följande:
    även om salvan inte verkar hjälpa så bra kanske jag ändå ska äta både mediciner och använda salvan vad tror ni?
    Hör med doktorn om det, vissa mediciner tar ju ut varandra så att effekten blir mindre istället.

Om det inte har försvunnit på er dag så kan du ändå använda munsårsplåster då.
    Det går att sminka över och matta ner så det i alla fall inte syns på håll eller på bilderna. Och du är inte första bruden som fått munsår (av förkylning eller stress eller en kombination av båda) så det löser sig nog ska du se. Glad 
  • gbg2012
    Chicita skrev 2012-05-23 10:07:48 följande:
    Hör med doktorn om det, vissa mediciner tar ju ut varandra så att effekten blir mindre istället.

Om det inte har försvunnit på er dag så kan du ändå använda munsårsplåster då.
    Det går att sminka över och matta ner så det i alla fall inte syns på håll eller på bilderna. Och du är inte första bruden som fått munsår (av förkylning eller stress eller en kombination av båda) så det löser sig nog ska du se. Glad 
    jag har använt munsårsplåster och det losnar och sitter inte alls bra tycker jag och det syns mer! Förhoppningsvis går det bort, är iaf 10 dagar kvar! Är både sjuk och stressad så inte förvånad att det kommer. 
Svar på tråden Herpes jag gifter mig snart!!!