Herpes jag gifter mig snart!!!
Jag har såklart blivit genomförkyld och fått munherpes. Jag vill inte se ut såhär på min dag!!! =(
Gifter mig 2 juni så om ungefär en vecka. Alla tips tack hur jag får borta detta!!!
hemsk ångest nu....=(
Jag har såklart blivit genomförkyld och fått munherpes. Jag vill inte se ut såhär på min dag!!! =(
Gifter mig 2 juni så om ungefär en vecka. Alla tips tack hur jag får borta detta!!!
hemsk ångest nu....=(
puffar
Ring vårdguiden! :) det ordnar sig en vecka är lång tid!
Skulle bada i herstat och munsårsplåster.. En vecka är lång tid och är övertygad om att det kommer försvinna.. Kila till apoteket och köp på dig det som kan köpas.. Sen att man får se fånig ut medans man medicenerar i en vecka, så får det vara.. Vi har nog alla haft det.. Kämpa på och lycka till..
Salvan "anti" har alltid hjälpt mig! Försvinner på ett kick :)
Lycka till, du kommer säkert vara superfin på din bröllopsdag!
Tråkigt att vanliga salvor inte hjälper dig!
Hoppas verkligen du får tabletter utskrivna då!
:)
Fått tid hos läkare kl. 11:00 hoppas jag får utskrivit medicin och att det hjälper!! Räcker med alla stress ändå!
Det kommer gå jätte bra. Som sagt en vecka är lång tid. Det mesta kommer hinna läka, om det fortfarande är lite kvar kommer du nog kunna täcka det på den stora dagen.
Tänk på att inte pussas, hålla en god munhygien. Tugga inte tuggumi då tuggumi innehåller bakterier. Det kommer gå så bra så!
Se till att vila varje dag, inte bara för munsåret utan för att vara en glad och pigg brud. Ta hjälp av folk i din närhet för att du inte ska stressa för mycket.
Min värsta fasa är att vakna den stora dagen med finnar, jag har alltid haft lite problem med min hy och finnar kommer och går. Jag är så rädd att vakna med en stor finne i pannan dagen innan som bara är röd och ful och sårig på bröllopsdagen, ve och fasa! Så jag förstår verkligen att du är stressad över ett munsår men du har tid att få ner det. Håller alla tummarna för dig!
Jag tar receptbelagd medicin som heter Aziclovir, är det det du fått? På mig fungerar de jättebra. Själva viruset försvinner och blåsorna slutar att sprida sig/klia/svida. Däremot är ju själva såret kvar och där brukar jag varva med labello eller något mjukgörande och cortison som jag upplever tar bort inflammationen.
Sedan är det viktigt att inte pilla för mycket på det. Aziclovir skall man ta efter måltid så jag brukar:
1. Äta och sedan ta aziclovir
2. Gå in på badrummet och tvätta händerna och sedan ta på salva. Sedan rör jag inte det förrens jag ätit/tagit nästa tablett och börjar om.
Du vet säkert mycket av detta men det är min tips iaf!
Jag tar receptbelagd medicin som heter Aziclovir, är det det du fått? På mig fungerar de jättebra. Själva viruset försvinner och blåsorna slutar att sprida sig/klia/svida. Däremot är ju själva såret kvar och där brukar jag varva med labello eller något mjukgörande och cortison som jag upplever tar bort inflammationen.
Sedan är det viktigt att inte pilla för mycket på det. Aziclovir skall man ta efter måltid så jag brukar:
1. Äta och sedan ta aziclovir
2. Gå in på badrummet och tvätta händerna och sedan ta på salva. Sedan rör jag inte det förrens jag ätit/tagit nästa tablett och börjar om.
Du vet säkert mycket av detta men det är min tips iaf!
även om salvan inte verkar hjälpa så bra kanske jag ändå ska äta både mediciner och använda salvan vad tror ni?