är det konstigt att fråga?
Vi ska gifta oss om lite drygt en månad. Gästlista mm är klart sen länge. Från början hade vi en tjej som skulle sjunga i kyrkan, men hon hoppade av pga många olika anledningar. Saken är den att jag har en bekant som sjunger i kör mm och hon har sjungit på massa bröllop innan. Vi har på sista tiden börjat umgås mer. Hade det varit så att vi skulle skicka ut inbjudningarna nu så skulle jag defenitivt överväga att bjuda henne, men när vi skickade dem så kände vi inte varandra så mycket... Nu har tanken slagit mig att jag kanske ska fråga henne om hon vill sjunga?? Slå två flugor i en smäll liksom, bjuda in henne i efterhand, och få någon som sjunger på vigseln. Men det känns ändå lite bakvänt att fråga så snart inpå bröllopet, (hon vet om att vi ska gifta oss och att hon isf blir liksom "inbjuden i efterhand" just för att sjunga..). Vad tycker ni? Skulle det vara konstigt att bjuda in till bröllopet så sent, genom att be henne sjunga i kyrkan / be henne sjunga i kyrkan och se det som "betalning" att hon får komma på festen sen?? Hon bor inte i samma stad som vigseln är så det blir resekostnader för henne också isf.