Fremm skrev 2012-09-26 08:28:02 följande:
Ja det är tråkigt men med tiden (och faktiskt redan nu) så känns det som om våra barn ser oss som sina föräldrar... min blivande mans barns mamma lever tyvärr inte längre men självklart kommer hon alltid vara deras riktiga mamma men eftersom inte hon är med oss längre så känns det som om de har velat ta mig till sig som en extramamma eller som den mamma som lever... svårt att förklara men det känns redan nu som vi fått ett starkt band som jag hoppas och tro kommer stärkas ännu mer med tiden... :) min dotters pappa har aldrig visat intresse för sin dotter och bor över 40 mil bort, så att hon äntligen har fått en "pappa" som hon oxå kallar pappa, det betyder mkt både för henne och för mig! :) ♥
Måste bara få säga, att de va så skönt att läsa detta att någon mera hade som ja : )
Bio pappan har precis börjat bry sig om sonen, 3,5år försent. Men sonen kallar sambon för pappa och den bio pappan kallas för pappa kalle. (han heter kalle)
men sambon blev "pappa" tidigare än va bio pappan blev.
Sonen är glad när han fått en pappa på heltid..
Vi bor på en liten ort och alla här kallar sambon för pappa när dom säger något till sonen, även fast att dom vet om att de inte e hans riktigta.. De e sonen som gjort valet, inte vi..