• qdgirl

Hur ska en ring sitta?

När vi förlovade oss betällde jag först 16,5, men när jag fick hem den kändes den lite stor och efter någon dag tappade jag den hemma så gick tillbaka med den å de ändrade från 16,5 till 16,25 å den har suttit väldigt bra sen dess. Tog väl ca 1 vecka att ändra stl. Nu har jag betällt vigselringen i samma stl å hoppas att den kommer sitta bra den med.

• qdgirl
    Louis skrev 2012-06-05 22:49:34 följande:
    Tack för era svar!
    Har kommit fram till att ringen är för stor och måste minskas. Provade förstås ringmått innan, men det är jättesvårt att avgöra!

Nu till nästa problem. Fästmannen ringde butiken idag för att höra om ändring (han ska också minska sin), men för det första vill de ha betalt, för det andra är det inte säkert att min ring alls går att ändra! Inget av detta var det någon som nämnde när jag frågade både vid beställning och avhämtning (på en annan butik, men också inom Smycka).

Har ni betalat för era ändringar? Hur mkt?
    Ngn som vet hur det är med Smycka?
    Jag behövde inte betala något när jag minskade min ring, det var en smycka butik i Umeå. Det hon nämde nu var att om det finns stenar på ringen så kan det kosta men det hade jag inte på min förlovningsring.
Svar på tråden Hur ska en ring sitta?