Inlägg från: Vi två 2013 |Visa alla inlägg
  • Vi två 2013

Mallorca 2013

Hej!
    Här är en till som planerar bröllop på mallorca våren 2013. Kul att det finns fler!!

Vi har också tänk oss maj men vi har inte bokat tid ännu, så vi får väl se när det kan bli. Skall ta tag i bokningen nu på måndag.

Min sambo friade på nyårsafton, och det har kännts så avlägset men nu kanske det kan  vara dags att ta tag lite mer i planering och boka. Så roligt!

Jag har funderat på en kort brudklänning. Har sett en som jag tycker är jättefin från Nixa, inget jag har provat ännu. Men man kanske skulle passa på i oktober då om det kanske är lite rea då! Vad skall era respektive ha?

Två skall bli tre, det hotellet ser jättefint ut! Vi har också tittat på det men för vår del lutar det mer åt viva tropic istället, lite för att barnpoolen ser så fin ut (vi kommer att ha fyra barn med oss).

• Vi två 2013

Två skall bli tre-  min blivande har funderat på att ha kostym. Om det är för varmt kanske man kan hoppa över kavajen och köra med enbart västen till byxan och skjortan??

Jo, det är viva tropic som har sjörövarskeppet i polen. Vi kommer att ha barn i åldrarna mellan 3-5, jag tror att de kommer att gilla skeppet. Din fyraåring kan säkert åka i skeppet men tvååringen är  kanske lite liten att åka utan vuxen.

Kikade föresten på solvind på nätet, vilken underbart vacker ring! Jag har också redan köpt ring, passade på när jag fick 30% rabatt. Också en ring från schalins,  ur serien passion. 

Mallis2013- har förvisso aldrig varit på mallorca tidigare men jag har läst mig till att La Terazza skall vara en trevlig restaurang som ligger ganska nära vigselplatsen i Alcanda. Restaurangen verkar ligga precis vid havet.
    Vi har också lite mindre barn, de kommer att vara tre och fem när vi åker. Det kan bli en liten utmaning att hålla dem nöjda vid ett middagsbord vid en tid de normalt lägger sig! Kanske skulle man kunna äta bröllopsmiddagen på hotellet? Kanske i trädgården, i så fall skulle barnen kunna leka lite vid sidan av utan att störa andra gäster..

• Vi två 2013

Förresten ni som bokat Johanna för fotograferingen, ungefär vad kommer det att kosta. Tycker bliderna på hennes sida är jättefina! Så fort vigslen är bokad så skall jag ta kontakt med henne, men man är ju nyfiken förståss!

• Vi två 2013
    Två ska bli tre skrev 2012-08-02 12:16:17 följande:

Kul att ni tyckte om ringen :)
    Hade ju som sagt en annan ring i åtanke när jag klev in i butiken men beställde sen denna då den helt enkelt var mera jag.

Vi två: Vi har också varit inne på alternativet att skippa kavajen och att tom kavla upp skjortärmarna.
    Tycker att Andreas Johnson visar att det också kan vara jättesnyggt:

Mallis2013: La Terazza har en helt underbar utsikt över havet trots att det är en fin restaurang så tror jag att det säkert är barnvänligt. Jag har tidigare mailat till personalen och det var iallafall inga problem alls att fixa ordning en barnmeny :)
    Dock hade de inget typ lekrum för barnen men vi hade tänkt att ta med lite pyssel/målarböcker så håller sig nog de små liven iallafall sysselsatta i 5 extra minuter ;)
    En annan grej är ju att ta med typ en Ipod så kan de ju se på film eller nått, inget vi har men ett tips till andra kanske..

Ja visst blir det snyggt även utan kavajen! Funderar lite löst på om min son också skulle kunna ha finbyxa skjorta och väst eller om det blir "för mycket" på en treåring? Såg nämligen fina västar på rea på lindex nu, men det är lite svårt att köpa kläder långt i förväg till barnen.
  • Vi två 2013

Två skall bli tre: vad roligt att du blev nöjd med ringen Glad. Personligen tycker jag att ringen är något av det viktigaste, den är ju verkligen något som består. Då kan jag hellre tänka mig att spara in på annat som bukett och sminka mig själv osv.

Mallis: Tack för prisuppgiften, det lät ju inte så farligt. Hade väntat mig betydligt mer faktiskt. Har dock inte kunnat skicka iväg någon bokningsförfrågan ännu för vigseldatumet är inte klart.
    Skickade bokningsförfrågan till kyrkan för en knapp vecka sedan, men tyvärr hade de semester så jag får ge mig till tåls några veckor till!

Svar på tråden Mallorca 2013