Inlägg från: annika03 |Visa alla inlägg
  • annika03

Mallorca 2013

Hej!

Är också ny här. Vi gifter oss i Palma- i marinan den 28 maj i år.
    Så spännande!
    Vi har bokat Johanna som fotograf,Frontpage Mallorca.
    Tog det "lilla" paketet och då fotar hon vigsel samt ca en halvtimme efteråt.
    Kostnad 350 euro. ( Vi lär väl få vänta på bilderna men men..)

Annika Geidel ska göra hår och make up, Hår:ca 65 euro, make up ca 35 euro, resekostnad 20 euro(vi skall bo strax utanför Palma)

Brudklänning skall jag låta sy upp. Först var jag inne på Jen Jen house eller vad dom heter,
    men efter mycket mailande med dom och en bild på hur "min" klänning skulle se ut så gav jag upp.
    Den klänningen jag föll för på deras hemsida var inte alls lik den dom mailade mig. Spetsen såg billig och ful ut
    och nej, det kändes inte bra.
    Så nu har jag tagit bilden från Jen Jen och pratat med en sömmerska här i trakten, så hon får sy upp den.
    Känns bra att få vara med och välja ut spets och annat..

• annika03

Det lutar åt en köttrestaurang i Cala Major som vi känner till sedan innan. Det ligger ca 10 min utanför Palma.
    Fler som gifter sig i Palma? Har ni isf nån koll på florister i Palma? 

• annika03

Min vlivande skall ha linnebyxor och väst samt skjorta med uppkavlade ärmar. Skinnsandaler till. Enkelt och ledigt. Vi har beställt på Suitopia och tydligen så tar det ganska lång tid innan man har det hemma enligt andra här på forumet. 

• annika03
    Arwen77 skrev 2013-02-06 11:14:54 följande:
    jag håller på att kolla på hotell och blir alldeles snurrig. Vi vill ha ett riktigt bra hotell gärna inte för långt från Palma, men det är super svårt tycker jag....har kollat och letat, läst i flera dagar nu. Är det någon som varit på Mallorca innan och kan rekommendera något? vart ska ni själva bo?
    Nixe hotel i Cala Major är jättefint! Riktigt flådigt och ligger ca 10 min utanför Palma med bil. Det ligger precis vid stranden. 
  • annika03

Vad har ni för resegarderob till era klänningar?
    Letar efter en att ha så jag kan ha klännigen som handbagage. 

Svar på tråden Mallorca 2013