Rädd för stel stämning?
Hej!
Jag och min fästman planerar att eventuellt ställa till bröllop nästa sommar. Vi vill ha en trevlig dag, med vänner och familj och räknar med att vi blir ungefär 60-70 stycken.
Nu till problemet - våra familjer har inte umgåtts någonting tidigare, och jag har dessutom skilda föräldrar med nya respektive. Jag är så rädd att det kommer bli så stel stämning och ingen pratar med varandra typ. Eller att nån babblar och bli högljudd eller opassande och skämmer ut sig. (Ja, det är en befogad oro då det hänt på fester med denne person förut...)
Jag drömmer alltså om ett avslappnat, familjärt bröllop där alla är bekväma och kan sitta och snacka. Men är livrädd. Jag har en lätt social fobi, och är inte helt bekväm med att vara i rampljuset hela dagen. Eller att ha nära som är det. Det är inte det att jag inte kan släppa småsaker, men jag skulle tycka det vore otroligt jobbigt om det blir konstig stämning eller någon säger nåt som får alla att vrida på sig i stolarna...
Var det någon som kände som jag innan bröllopet men allt löste sig fint? Var det någon som fick uppleva en konstig stämning på festen och har tips på hur jag undviker?
Andra tankar och åsikter välkomnas, kanske är jag bara onödigt nojjig...