• Chicita

Rädd för stel stämning?

Jag räknade inte med att alla skulle komma överens på vårt bröllop.
    Så jag jobbade extra hårt på bordsplaceringen och såg till att de som inte gillar varandra hamnade så långt från varandra det möjligtvis gick.
    Däremot när det gällde de som är väldigt sociala, men som kanske inte känner alla andra. Dom såg jag till att placera ut med några med liknande intressen.
    Bordsplaceringen gör väldigt mycket för stämningen.
    Vad gäller om någon gör något pinsamt så får den personen skämmas. Om någon medvetet försöker skämma ut mig så ser ju andra det. Och det går ju att avbryta (eller om man har toastmaster så kanske denne kan styra upp lite).

Min make ville absolut inte stå i centrum. Och jag är inte så förtjust i det heller. Därför valde vi ett temabröllop så att temat stod mer i fokus än vad vi gjorde.

Men just det där med bordsplaceringen tycker jag är otroligt viktig, speciellt om man har folk som inte gillar varandra. Eller om man har många som inte känner varandra. Se till att alla har någon dom litar på, tycker om och kan prata med inom pratavstånd. Men mixa också in andra med samma intressen.
    Pinsamheter får man nog släppa. Låt dom skämma ut sig om dom vill det. Ingen anklagar dig för att din pappa var pinsam liksom...

Lycka till Glad 

Svar på tråden Rädd för stel stämning?