• Cicci90

Billiga dukar?

Fördelen med knoppa-lakan: de är billiga och vita!
    Nackdelar: när jag köpte för ett år sedan för att prova hur de var som dukar så var de riktigt, riktigt tunna! Har man ljusa bord spelar väl det ingen roll. Men om borden i lokalen är mörka skulle jag rekommendera att kanske ha vita pappersdukar under. Om man nu vill ha den här riktigt vita färgen.

Men sen kan det ju ha ändrats också, så att de är lite tjockare igen. Vet att jag köpte för ca 2 år sedan och då var de tjockare.

• Cicci90
    Afla skrev 2012-05-30 10:28:52 följande:
    Tack för era tips!
    Vita pappersdukar under var ju ganska smart, vet inte hur tunna de är riktigt men... Det känns som att riktiga linnedukar blir för dyrt, även om det är finast...
    Ja det blir riktigt dyrt om man ska köpa egna linnedukar. Beroende på hur rik man är förstås. ;) Men jag tror att de flesta tycker att det drar emot att köpa så många iaf. Man kommer ju kanske inte använda 15 dukar (i vårt fall) någon mer gång.
    Vi hade tänkt ha Knoppalaka först, men när vi bokade lokalen sa de att vi fick hyra fina linnedukar för 30 kr/st.
    Vi tyckte att det priset var riktigt bra för riktiga linnedukar..

Men om du har möjlighet så tycker jag att du ska köpa ett knoppalakan och prova först. De är ju inte så dyra och är de för tunna så går de alltid att anväda i sängen eller till att putsa fönster med. :P
  • Cicci90
    Afla skrev 2012-05-30 16:01:38 följande:
    Åh vad skönt för er Cicci att ni fick/får hyra så billiga dukar... enda stället jag hittade här i stan tog 100 kronor för en duk till 6 personer och det tyckte jag var rätt dyrt för att hyra.

Jysk ska jag absolut kolla, fast helst vill jag nog ha linne-liknande

Kvasthilda, hur många meter tyg går det åt för er till borden?
    Det tyckte jag också var lite väl mycket.. Hoppas du hittar något fint och billigt alternativ!
  • Cicci90

Det finns förresten en del annonser med knoppa-lakan här på bröllopstorget såg jag. Och det lär väl hela tiden komma nya eftersom de är så populära :)
    Ifall du vill få det ännu lite billigare :P

Svar på tråden Billiga dukar?