Tjejer med dåligt självförtroende - porr...
Men om man läser trådrubriken så känns det mest som att det har med självförtroendet att göra. Och tyvärr så är det en själv som måste bygga upp sitt eget självförtroende, det går bara inte genom att andra ska ge en komplimanger. Men om ni ser en vanlig film där det förekommer lite halvnakna tjejer? Är det något skillnad för dig då? Eller är det bara porr som gör att du hamnar på botten?
Jag kan säga att jag och m2bi hade ett krisår där även en annan tjej skickade mindre roliga sms till min m2b och han var inte ärlig mot mig om det, det med andra faktorer resulterade att vi breakade totalt. Och något gick sönder inom mig, jag började jämföra mig med den där tjejen och kände helt enkelt att jag aldrig kunde bli så bra som henne. Utseende, personligt osv. Det gjorde mig svartsjuk. Men vi lärde oss att prata med varandra och växte ihop tillslut. Jag är inte svartsjuk längre, har lärt mig att lita på vem jag är och att jag duger för den jag är. OCh vet att det som jag inte trivs med kropsligt (vikt) kan bara jag göra något åt. Ingen annan kan träna bort det åt mig. Men någonstans i det hela har jag aldrig reagerat över porr, för det är fiktivt, det är inte några verkliga personer. Det finns inget där att ta på. För övrigt så har jag aldrigt haft något problem med det, men du kanske förstår hur jag tänker?
Jag hoppas att du lyckas bygga upp ditt självförtroende och tillit på dig själv, för det gör så mycket annat lättare i livet. Och att ni kan lära er att förstå varandra.