Men är det gifta sig som han inte vill lika mycket eller är det att ha en stor påkostad bröllopsfest som han inte prioriterar lika högt? Bara för att man inte vill slösa hur mycket pengar som helst på ett "prinsessbröllop" så behöver ju inte det betyda att man inte älskar sin partner lika mycket!
Jag har "hobbyprylar" för långt mer än 50' (impulsshoppade tom en ny "leksak" för 10' nu månaden innan bröllopet och de pengarna tas ju från samma konto som bröllopspengarna, du skulle förmodligen bli galen på mig ;) ) och de löpande kostnaderna är flera tusen per månad. Min hobby prioriterar jag betydligt högre än en fest, även om det blir den "viktigaste festen i mitt liv". Men det betyder absolut inte att jag inte älskar min partner eller inte vill gifta mig! Jag har turen att sambon har samma prioriteringar som jag, så för oss var det enklare att enas om hur bröllopsfesten ska ske. Men annars måste man ju försöka kompromissa! Och man blir inte "mindre gift" för att man har en billig klänning och hembakad tårta :)
Hur stor fest har ni (du?) planerat och vad skulle den kosta? Kan ni hitta något billigare alternativ?