Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

...måste nog ställa in...

(väljer att vara anonym eftersom jag inte vill att släktingar/vänner skall läsa detta)

...bröllopet...

Hej alla! Är så ledsen och vill bara gråta men får hålla ihop mig så gott det går. Jag och min sambo skulle äntligen gifta oss efter 7 år tillsammans varav 4 som förlovde och två barn senare <3

Hade lagt upp en budjet på ett år där vi skulle spara ganska så hårt men har inte klarat av att hålla den alls... dock prioriterar min sambo sina hobbys som kostar massor tusen per år så hade han sålt av sina prylar så hade vi haft råd. Detta är inte att tänka på för han blir vansinnig om jag skulle ta upp detta.

Blir så himla ledsen äver allt detta och vet inte vad jag ska ta mig till. Vad hade ni gjort?

Kramar från en giftassugen :)

• Svar på tråden ...måste nog ställa in...
  • Anonym (ledsen)

Hej och tack för era råd och svar!

Många av er prickade rätt då det talas om prioriteringar och typ av bröllop :)

Han har gått med på för min skull att ha en vigsel med efterföljande party med släkt och vänner men smakar det så kostar det som det så fint heter.

Mitt intresse som definierar mig som person är att vara social med vänner (kostar gratis så att säga) medan han har saker för lätt 50000 och löpande kostnader frå flera tusen per år och ja det stämmer att det är en del av honom som han värderar mycket högt.

Problemet är att han inte vill hålla tillbaka utan fortsätter på samma vis som innan i princip och min hobby är ju som sagt gratis så jag kan inte spara där.

Ville mest skriva av mig och tycker faktiskt att det var skönt att fler här resonerar som honom ;)

Vi måste vänta helt enkelt... det är min dröm att få gifta mig med pappan till mina barn och min stora kärlek. Blir bara sårad att han inte vill lika mycket som jag!

Ha en fin kväll!
    kram

• Anonym (ledsen)
    AnnLi skrev 2012-05-31 18:47:51 följande:

Tänkte på det här också - om det är "din hobby" att umgås med folk och vara social och han egentligen inte tycker det är så roligt, men har gått med på en stor fest för din skull... Kan man inte se det som att själva bröllopsfesten går på "ditt hobbykonto" eller hur man ska säga. Alltså att det är ok att du betalar större delen av kalaset. Om du inte har så mycket löpande kostnader för din hobby annars och väldigt gärna vill ha en stor/dyr bröllopsfest så skulle väl inte det kännas så orimligt.

Jo absolut, det var så jag tänkte. Att vi båda skulle få saker (för min del mest spara) men det kommer alltid oväntade utgifter och då går mina sparade pengar, det är ju inte så troligt att han säljer av något eller ändrar sin livsstil... Grejen är att jag har ingen hobby som kostar förutom ett gymkort.

Det är inte rättvist att en i familjen ska bli prioriterad hela tiden men när jag tar upp detta blir han arg och iriiterad på mig och menar att det är en del av honom och att han inte kommer ändra på sig.

Nu låter jag bitter och det är inte meningen men jag blir helt enkelt sårad att han inte prioriterar detta lika högt som jag! Får nog acceptera läget.. även om det känns supersvårt.
Svar på tråden ...måste nog ställa in...