• 2 0 1 2

Snälla, visa era smycken!

Jag velar fram och tillbaka, har köpt ett strass-set men är lite inne på om jag skulle köpa ett set med pärlor (halsband och örhängen). Men skulle behöva lite inspiration, främst vad gäller örhängena.

Stora? Hängande? Små? Färgade eller champagne (som min klänning)? Eller vita? Gah!

Jag är mörkhårig och kommer ha det främre håret lätt uppsatt, bakåt ska det vara lockat och falla över ryggen.

• Svar på tråden Snälla, visa era smycken!
  • Paula1

Jag har en ganska maffig klänning och den har glasstenar upptill, så jag ska inte ha något halsband. Jag ska ha dessa örhängen från Thomas Sabo. Sedan ska jag ha ett hårsmycke och slöja och en brosch på brudbukettens handtag. Det är de enda smyckena jag ska ha.
  • Chicita

Det här hade jag...
    Ett pannsmycke från Kerstin Kallin (kronbruden) och örhängen och halsband som är replikor av Arwens Evenstar (från Sagan om Ringen)

Jag hade ingen bild där det syntes bättre 
  • chrpe

Jag har köpt likadana! Såå fina!!!

Paula1 skrev 2012-05-31 17:50:12 följande:

Jag har en ganska maffig klänning och den har glasstenar upptill, så jag ska inte ha något halsband. Jag ska ha dessa örhängen från Thomas Sabo. Sedan ska jag ha ett hårsmycke och slöja och en brosch på brudbukettens handtag. Det är de enda smyckena jag ska ha.
  • scochjt

Dessa verkar vara poppis! Även jag har köpt dessa, har även köpt halsbandet som hör till. Kommer ha ett diadem som även det här droppformade stenar :)

• scochjt

Hade tänkt att bilden oxå skulle följt med. Men syftade på Thomas Sabo örhängena som är ovan :)

• Lipan

Jag körde på glitter, lagom stora stenar i öronen och halsband från Snö som glimmade fint och lite mer diskret än rent strass. Men inga armband eller hårsmycket, då jag ville hålla det lite enklare.

Förutom ringarna förstås! Flört

• 2 0 1 2

Tack snälla för era fina bilder! Jag har nästan bestämt mig för smycken nu, jag tror det blir de här;

http://viewitem.eim.ebay.se/BRIDAL-WEDDING-JEWELRY-FAUX-PEARL-TIARA-HEADBAND-NECKLACE-EARRINGS-BRACELET-SET/170725810380/item

Då behöver jag inte oroa mig för matchningen. Håret kommer vara mörkt så jag tror det blir fint med de vita pärlorna till. Klänningen är champagnefärgad och jag har köpt vita sådana här skor (de har dock inte kommit än!);

http://www.shoestyle.se/products/park-west-ballerina-36-42/056612/1061343368.aspx

Brudbuketten kommer nog vara av enklaste slag; funderar på att be blomsterlandet lägga undan 4 stycken vita kallor till mig, tre ska jag ha med ett blått band runt (färgtemat är blått och blivandes slips och näsduk ska vara blå liksom bordslöparna).

Tror ni det blir snyggt med de vita detaljerna till denna klänning?

Svar på tråden Snälla, visa era smycken!