• 2 0 1 2

Snälla, visa era smycken!

Jag velar fram och tillbaka, har köpt ett strass-set men är lite inne på om jag skulle köpa ett set med pärlor (halsband och örhängen). Men skulle behöva lite inspiration, främst vad gäller örhängena.

Stora? Hängande? Små? Färgade eller champagne (som min klänning)? Eller vita? Gah!

Jag är mörkhårig och kommer ha det främre håret lätt uppsatt, bakåt ska det vara lockat och falla över ryggen.

• Svar på tråden Snälla, visa era smycken!
  • Misswert

Hängsmycket och öronhängerna är i guld med en pärla och några små diamanter. Min vigselring är ganska enkel (som jag vil ha den) den har fem diamanter och är lite reflad i kanterna.

Mitt hårsmycke är ett hemmabygge, jag hittade inte alls vad jag ville ha. Så var jag på Guldfynd och hittade en brosce (har ingen aning om stavning) och gillade den. Jag klippte av nålen och limmade fast den på en hårkam. Hoppas bara att frisören kan gömma själva kammen.

• BlomAnna

Härlig tråd. Jag vet inte vad jag ska ha för smycken...Min klänning kommer att ha en liten krage så halsband blir det nog inteeller? Ska man kanske ha lite större örhängen istället?

• Vinterbrud

Åhhh, vilken fin klänning! Jag blev alldeles kär i den! Var har du köpt den?

• Fräknigafröken

Jag vill ha enkla pärlsmycken på mitt bröllop, så jag har beställt dessa på Novapärldesign. Jag är så nöjd!

• andreaojag

Mitt armband högst upp, jag har även lagt till berlocken nedan med texten BRUD och vårt datum.
    Allt från Love and be proud.
  • aniara

Eftersom min klänning har glasstenar påsydda kommer jag matcha med dessa örhängen från Dyrberg Kern:

(bilden gör dem inte riktigt rättvisa, de är inte så stora som man kan tro utan ganska nätta och mer gnister i stenarna)

Jag kommer nog inte ha något halsband då jag vill framhäva klänningen; dess utsmyckning och asymmetri.

Istället för tiara eller diadem kommer jag ha ett enkelt smalt strassband i håret (inte jag på bilden):

• AnnL
    andreaojag skrev 2012-06-17 07:01:48 följande:

Mitt armband högst upp, jag har även lagt till berlocken nedan med texten BRUD och vårt datum.
    Allt från Love and be proud.
    Jag har också beställt ett armband från love and be proud fast tvåradigt. Det står våra namn och vigseldatum.
Svar på tråden Snälla, visa era smycken!