• Anonym (Behöver hjälp)

Är detta en prisvärd ring?

Jag var in och kikade på den här sidan www.77diamonds.com/trilogy_rings.html På ringen som heter Barcelona. Den med päronformade sidostenar i gult guld med en cushion cut på 0,3 ct. Col. E, Clar. SI2, Cert. GIA, L/W 1.02, Polish excellent, Symmetry very good, Flourescence none.

Den ringen skulle kosta ca £ 1 175, så i runda slängar kring 13 000-13 500kr?

Nu har jag ingen aning om vad allt det där betyder, så det skulle vara snällt om någon kunde tala om ifall det rent ut sagt är en skitring eller om den är någorlunda prisvärd?

• Svar på tråden Är detta en prisvärd ring?
  • LindvallLarsson

Ärligt talat tycker jag ringen är snygg. :) Om du tycker att den är din stil, så kör hårt för den :)

• Anonym (Behöver hjälp)

Som det går att läsa i den här tråden, www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4169024.html så vill jag ge ringen till min sambo när jag friar till henne. Jag vill bara inte göra ett dåligt köp, det handlar ju ändå om några tusenlappar.

Är det någon som köpt ring från den där sidan som kan säga ifall de är bra eller dåliga?

• Anonym (Behöver hjälp)

Jag kan uppdatera att det är den här ringen jag har kikat på, men med mindre sten i mitten.

• Anonym (go for it)

ja, nu vet jag ju inte riktigt var gränsen mellan en bra ring, en ok ring och en skit ring går. Och jag talar bara för mig själv . Jag tycker ringen är jättefin och skulle blivit uberlycklig om min man hade tagit upp en sådan då det begav sig. Det verkar som du har lite koll på vad din flickvän vill ha, så jag tror inte heller att hon blir besviken?
    Ringen du får hem är äkta dvs 18 k guld och stenar med certifikat. Priset är troligen betydligt billigare än om du köpte den i Sverige. Sen är det alltid svårt med diamanter, vissa skall ha den perfekta stenen och andra nöjer sig med att det är en diamant där. Kan du inte skicka meil till kundservice och fråga vilken sten som är bäst till billigaste pris? Exempelvis " jag tänkte köpa denhär ringen till min flickvän och undrar vilken diamant i storleken 0,3 ni skulle rekomendera"

Om du tvivlar på ringen så gå in till lokala guldsmedsaffären och se vad de har och till vilket pris. Sen är det upptill dig att bestämma om det är en skitring eller inte.
    Lycka till!

Svar på tråden Är detta en prisvärd ring?