Är detta en prisvärd ring?
ja, nu vet jag ju inte riktigt var gränsen mellan en bra ring, en ok ring och en skit ring går. Och jag talar bara för mig själv . Jag tycker ringen är jättefin och skulle blivit uberlycklig om min man hade tagit upp en sådan då det begav sig. Det verkar som du har lite koll på vad din flickvän vill ha, så jag tror inte heller att hon blir besviken?
Ringen du får hem är äkta dvs 18 k guld och stenar med certifikat. Priset är troligen betydligt billigare än om du köpte den i Sverige. Sen är det alltid svårt med diamanter, vissa skall ha den perfekta stenen och andra nöjer sig med att det är en diamant där. Kan du inte skicka meil till kundservice och fråga vilken sten som är bäst till billigaste pris? Exempelvis " jag tänkte köpa denhär ringen till min flickvän och undrar vilken diamant i storleken 0,3 ni skulle rekomendera"
Om du tvivlar på ringen så gå in till lokala guldsmedsaffären och se vad de har och till vilket pris. Sen är det upptill dig att bestämma om det är en skitring eller inte.
Lycka till!