• ewamarie

Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"

För ett tag sedan så läste jag om någon här som varit på bröllop där brudparet under brudvalsen hade spelat in deras "tankar" som bakgrund under valsen.
    Det hade typ börjat med att mannen sagt " Å vad hon är vacker och bruden hade sagt Vad han är stilig" och så vidare. Sen hade det övergått till att "Men oj, tog jag henne på rumpan, undrar om någon såg" och så vidare
    Det hade alltså gått från ganska gulligt och fint till roligt och spexigt.

Vi vill göra något liknande. Vi påbörjar tryckaren med några sekunders dans och sen kommer våra "tankar" spelas upp. Vi tänker att vi skall dansa i ca 45 sek innan vi anvslutar med att ett par av våra vänner har sina "tankar" inspelade och säger något i stil med: "Nej, vi borde verkligen hjälpa dom lite" "Undrar om ..... (mannens namn) tänker som jag" "kom igen nu.... (kvinnans namn), vi dansar med dom" 

Är någon med hur jag menar? 
    Är det någon som kan hjälpa oss med vad som kan vara roligt att säga?? Vi har liksom hakat upp oss på startlinjen
    Min m2b "säger": Å. hon är så vacker! Min Fru
    Jag "säger": Jag är världens lyckligaste. Han är så stilig min man
    m2b: Vilken fantastisk dag vi har
    Jag: Men oj, tog han mig på rumpan?
    m2b: Hoppas ingen såg det där
    Jag: tänk om någon såg...
    m2b: 
    Ja, alltså där tar det stopp. Min hjärna är helt tom och jag kan inte komma på en endaste fyndighet som gör att folk börjar skratta och det blir en bra start på festen.
    Vi behöver inte ha rumpgrejen precis där i början men jag tänkte att det kunde vara en rolig start. 
    Finns det någon här som kan komma med förslag??

Snälla HJÄLP!!!
    Tack!!!

• Svar på tråden Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"
  • Gwennie

Hej!

Det var jag som skrev inlägget du pratar om. Kul att ni vill ge er på det och kände att det kunde vara något för er. Ett tips är att ta med saker om de som står runt omkring och inte bara om er själva (det kan ju som sagt vara lite klurigt att komma på saker i längden!) Sen kan ni ju också sväva ut som att ni börjar fundera på helt andra saker, t.ex. "undrar om han stängde av kaffekokaren i morse... om inte så trampar jag honom på foten i nästa sväng", "nasdaq upp en procent, kanske dags att investera... oj, undrar om hon hörde att jag tänkte det... KAN hon höra vad jag tänker??"

Även om ni inte få med massor av saker och säga, så gör ju inte det något, bara det händer något. De flesta låtar är ju för övrigt bara runt tre minuter...

Lycka till och ha så roligt!

• Chicita

Spånar lite då... M= Maken. F= Frun
    När det gäller vännerna så får det väl bli vän 1, vän 2 osv

F: Åh vad jag är lycklig
    M: Min vackra fru, tänk att man kan vara så här glad
    F: Vad stilig han är, undrar om jag kan få honom att klä upp sig lite oftare...
    M: Jag kan inte vänta tills jag får av henne klänningen... Oj, jag tänkte väl inte det där högt va (ser sig oroligt omkring)
    F: (gäspar) åh vad skönt det ska bli att sova sen
    M: Undar om någon märker ifall jag flyttar handen bara liiite neråt
    F: Stängde jag av strykjärnet?
    M: och liiite till, det här går ju bra
    F: Jo det måste jag ha gjort, visst drog jag ur sladden?
    M: Snart framme (Stort leende)
    F: Men oj! Nej han tar mig på rumpan, hoppas ingen ser
    M: hehe... grabbar ser ni?
    Vän1: Undar om vi ska gripa in snart det där verkar inte gå så bra
    F: Men ojoj... vad ska mamma säga
    Vän 2: Det här måste få ett avslut. Kan inte XX bjuda upp mig snart
    Vän 1: Nej nu tar jag saken i egna händer... kom nu (vän 3)
    Vän 3: Men vad f'n.... Jag ville ju se hur det gick
    Mamma: Vad söta dom är, se han kan inte hålla händerna borta från min älskade dotter... Nej nu sätter vi lite fart på det här och visar ungdomarna hur en slipsten ska dras (drar med pappan / danspartnern ut på golvet) 

• Monstertjejen

Chicita: Grymt :)

Du är så påhittig :)

• Chicita
    Monstertjejen skrev 2012-06-05 11:59:58 följande:

Chicita: Grymt :)

Du är så påhittig :)

haha.. jag har mer fantasi än vad jag kan göra av med här hemma. Så det är bara skönt att få slänga ur mig mina idéer någonstans Flört
    Och jag tar inte illa upp om någon skulle säga "vilken dålig idé". För jag vet att det ibland kan behöva rensas ur massa dåliga idéer innan man landar på en bra.
    Det är ju därför det är så bra när många bidrar med olika idéer Solig 
  • ewamarie

Tusen tack för hjälpen!! Mycket bra förslag!!

Du är så duktig Chicita. Har du fler förslag??

• Chicita

Det är nog bara att spåna vidare. Sätt er ett gäng med en bandspelare och musiken ni ska dansa till i bakgrunden och säg saker och se vad som händer.
    Jag tror inte att det måste vara perfekt scriptat Glad 

Svar på tråden Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"