• ewamarie

Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"

För ett tag sedan så läste jag om någon här som varit på bröllop där brudparet under brudvalsen hade spelat in deras "tankar" som bakgrund under valsen.
    Det hade typ börjat med att mannen sagt " Å vad hon är vacker och bruden hade sagt Vad han är stilig" och så vidare. Sen hade det övergått till att "Men oj, tog jag henne på rumpan, undrar om någon såg" och så vidare
    Det hade alltså gått från ganska gulligt och fint till roligt och spexigt.

Vi vill göra något liknande. Vi påbörjar tryckaren med några sekunders dans och sen kommer våra "tankar" spelas upp. Vi tänker att vi skall dansa i ca 45 sek innan vi anvslutar med att ett par av våra vänner har sina "tankar" inspelade och säger något i stil med: "Nej, vi borde verkligen hjälpa dom lite" "Undrar om ..... (mannens namn) tänker som jag" "kom igen nu.... (kvinnans namn), vi dansar med dom" 

Är någon med hur jag menar? 
    Är det någon som kan hjälpa oss med vad som kan vara roligt att säga?? Vi har liksom hakat upp oss på startlinjen
    Min m2b "säger": Å. hon är så vacker! Min Fru
    Jag "säger": Jag är världens lyckligaste. Han är så stilig min man
    m2b: Vilken fantastisk dag vi har
    Jag: Men oj, tog han mig på rumpan?
    m2b: Hoppas ingen såg det där
    Jag: tänk om någon såg...
    m2b: 
    Ja, alltså där tar det stopp. Min hjärna är helt tom och jag kan inte komma på en endaste fyndighet som gör att folk börjar skratta och det blir en bra start på festen.
    Vi behöver inte ha rumpgrejen precis där i början men jag tänkte att det kunde vara en rolig start. 
    Finns det någon här som kan komma med förslag??

Snälla HJÄLP!!!
    Tack!!!

• Svar på tråden Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"
  • ewamarie

Tusen tack för hjälpen!! Mycket bra förslag!!

Du är så duktig Chicita. Har du fler förslag??

Svar på tråden Alternativ bröllopsdans / bakgrundsprat under "valsen"