• Odium

Rösta på naglar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rösta på naglar
  • Odium

God morgon!
    Jag kommer ha helt vanliga lösnaglar (som man limmar på) på vårt bröllop.
    Nu har jag målat upp två olika förslag (första utkast) och undrar om ni kan hjälpa mig rösta vilka som är finast?

Våra ringar är i silver med svarta stenar och svarta romerska siffror.

Och jag kommer ha den här klänningen:

• Blivande fru B

Jag tyckte att båda alternativen var jätte snygga men röstade på alt #2 bara för att jag tyckte det passade bäst till din klänning (som var helt galet vacker) =) 

• Odium

Tack :D
    Jag hoppas den är lika fin när den kommer hem (OM den kommer hem)

• PiaB

Oj vad snyggt! Både klänningen och naglarna. Röstade på vita med svart topp eftersom klänningen är mest vit. Har du målat själv?

• daniiel

Haha och jag är den enda som röstat på tvärtom ;P Jag tycker absolut inte om när det är färgad topp på naglar. Oavsett färg. Jag tycker toppen ska vara vit. Tycker dessutom att det nog är finast till klänningen också faktiskt.

• llinda81

vita med svart topp helt klart hade själv svart topp på mina när jag gifte mig

• Chicita

Jag röstade på vita med svart tip, trots att jag håller med daniiel om att jag inte gillar färgade tippar på naglarna.
    Men dom svarta med vit tip blev så mörka och skulle vara så väldigt framträdande.

Om jag får föreslå ett tredje alternativ?
    Fransk manikyr i botten (alltså vanliga "naturella" med vit tip) och sen det där svarta slingmönstret på som du gjort på dom med svarta tippar...

• daniiel
    Chicita skrev 2012-06-06 12:38:10 följande:
    Om jag får föreslå ett tredje alternativ?
    Fransk manikyr i botten (alltså vanliga "naturella" med vit tip) och sen det där svarta slingmönstret på som du gjort på dom med svarta tippar...
    Det var det absolut bästa förslaget tycker jag :) Eller helvita med det svarta mönstret (på de med vit tip), utan svart tip alltså. Typ som på bilden nedan alltså, fast inte med just det mönstret.

• Odium

Tack för alla kommentarer=)

PiaB skrev 2012-06-06 11:34:47 följande:
    Oj vad snyggt! Både klänningen och naglarna. Röstade på vita med svart topp eftersom klänningen är mest vit. Har du målat själv?
    En del har jag målat själv. Det svarta mönstret är nagelfolie, men jag ville inte ha över hela nageln, så där det blir ett onaturligt avbrott fick jag måla i själv med dekorpensel.

daniiel och Chichita:

De förslagen ni gav var faktiskt de första jag provade =)
    Jag har gjort 9 olika typer, men det var de här två jag gillade bäst.

SÅ svårt borde det fan inte vara, det är egentligen löjligt. Brukar inte ha beslutsångest så här direkt. Och när jag säger det till mig själv "Vafan, de är fina allihop" så börjar jag direkt tänka "Jaaaa men de ska ju synas på alla bilder i resten av mitt liiiiiv osvosv"
    Men jag bestämmer mig snart =)
    Eller så bestämmer jag mig på dagen.. gör två set och väljer då klänningen sitter på.

suck...Tyst
  • Chicita
    Odium skrev 2012-06-06 16:21:25 följande:
    www.naildelights.com/nail-art-foil-c-18.html

Där har ni sidan, ni som är intresserade=)
    Häftiga grejor Glad

Ja om du väljer mellan dom två och redan har förkastat våra idéer (buhuu ingen gör som vi säger ObestämdTungan ute) så står jag fast vid dom ljusare naglarna. 
    Tänk bara på att såna här naglar kan vara jättehäftiga på närbilder av ringar mm.
    Men på håll så kan det se ut som om du har tillbringat ett par timmar i trädgården innan du drog på dig brudklänningen.
    Så om du inte känner dig helt hundra vid valet så finns risken att det blir en sån där "what the hell was I thinking"-grej i efterhand.
    Om du däremot verkligen känner att det här är 100% rätt så tror jag inte att du ångrar dig.
    Ett medvetet och övervägt beslut är inget man direkt ångrar. Möjligtvis kan du se tillbaka på bilderna och tänka "det där skulle jag inte ha gjort om i dagsläget". Men det är inte så troligt att du ångrar dig och önskar att du gjort annorlunda. 
  • Dzaga

Jag röstade på #1, MEN jag skulle kasta om färgerna.
    Vita naglar med svart fransk och mönstret på Fransken ;) 

Svar på tråden Rösta på naglar