• moonlightgirl

Hur berättade ni?

Hej
    Vi berättade innan för en del och en del fick veta när de fick inbjudan.
    Då var det de närmaste som fick veta innan.

Förstår att ni är nervösa då ni haft reaktioner förut. Folk är snabba stt dömma men det är ni som ska leva med era val. Om ni känner att detta känns rätt kan ingen säga till er att det är fel. Saker som ni har upplevt gör att man varit med om en del i livet. Jag kommer också från ett tidigare förhållande där jag blev både psykiskt och fysiskt misshandlad. Nu när jag funnit lyckan (och du likaså) vet man vad man vill och ser till att det blir bra.
    Det är klart att man kan känna att detta är rätt fast man inte varit tillsammans så länge, vi hade nästan varit ihop i ett år när vi fölovade oss och flyttade ihop två månader efter förlovningen. Vi visste vad vi ville och ingen kunde komma och säga till oss vad som var rätt och fel. Det fanns de som försökte det kan jag lova dig.
    Som sagt om detta känns rätt för er så följ era hjärtan. Att dina systrar reagerar kan ju ha med avundsjuka att göra, att du hinner före dem som är yngst, de tycker nog att det är lite fel ordning. Men de får lägga det bakom sig och vara glad för sin systers skull tycker jag.

Jag önskar er all lycka till och hoppas att alla blir glada.
    kram

Svar på tråden Hur berättade ni?