• Chicita

gift 2/6, här är mina tips

Tja det är inte bara VM och sånt som kan ställa till det.
    Jaktsäsongen kan också ställa till det, vi tappade flera gäster pga jakten. Om inte toastmastern hade tyckt att det skulle vara så kul att vara toastmaster så hade han också tackat nej pga jakt... Flört 
    Men vi resonerade som så att det var vi som gifte oss och vårt bröllop är inte störst i alla andras liv. Om dom har annat som dom prioriterar så får dom göra det. Det är ju inte för gästernas skull som vi gifter oss liksom Glad

Att dricka alkohol för att slappna av håller jag inte med om. Om man är nervös innan så kan sånt bita mycket hårdare än man tänkt och man sen sitter med huvudvärk eller illamående resten av dagen. Och då menar jag inte att man typ blir full, odräglig och bakis.
    Däremot tycker jag att man ska planera dagen med god marginal så man har tid att kunna sätta sig ner en stund och bara "vara" utan stress för att hinna saker.

Att anlita bra personal med erfarenhet och att begränsa utbudet i baren håller jag med om.
    Men man kan få en rätt stor drinklista med väldigt få ingredienser också.
    Vi hade 10 drinkar med alkohol och 4 utan. 4 spritsorter (+ det som blev över av avecen till kaffet) men det kräver lite planering.

Festhäften är inget måste, men att börja i tid är viktigt. Killarna förstår ofta inte hur lång tid saker tar. Så det är väl bara att köra på och hålla dom uppdaterade helt enkelt Glad
    Ge dom lite egna ansvarsområden och ha lite koll på att dom blir gjorda bara (utan att hänga killarna över axeln Flört)

Svar på tråden gift 2/6, här är mina tips