Chicita skrev 2012-06-07 19:20:17 följande:
Skulle det kännas väldigt fel när folk undrar vad han vill ha i födelsedagspresent, julklapp och såna saker att önska sig pengar för att kunna byta ut ringen någon gång framöver?
Själv är jag en sån som aldrig har ett bra svar när någon frågar vad jag önskar mig. Och jag hade gärna gett pengar istället för en sak om jag visste att det går till något som han väldigt gärna vill ha (om jag nu var en av era släktingar / vänner)
Vi får alltid pengar i present och julklapp, men det är ju inga stora summor och det finns alltid hål som ska fyllas. Vi lever ju på en, inte hög alls, lön och då blir det ju så att såna saker som smycken inte prioriteras. Jag skulle nog få väldigt svårt att övertala honom att lägga någon större summa på en ring. Jag vet att han dessutom tycker att min ring går före, vilket jag också kan tycka, eftersom jag verkligen vill ha en. Han är inte riktigt lika angelägen, vilket jag på sätt och vis kan förstå, för han får ju ändå inte använda den på jobbet. Nåja.. ändå lite synd, att vi inte kan köpa oss varsin "ordentlig" vigselring, men någon dag :)
filibustern skrev 2012-06-07 20:29:43 följande:
hmm.. men de borde ju finnas sånna titanringar som är bredare? för den var riktigt snygg :) skulle som sagt bara varit lite bredare ^^
Jodå, klart det finns :) Den där ringen som har har finns även i 8mm bredd, men han vill helst ha en som är helt guldfärgad eller mest guldfärgad. Det är svårt att hitta och speciellt till ett pris han är villig (och kan) betala :P
Därför är det bra att få se att andra män har fina ringar som de passar bra i, för att han ska få se att det visst är fint med ring och jag vill som att han ska bli lite mer sugen på en ring :P haha