• Mysan82

Vad får möhippan kosta?

Jag ska planera en möhippa i hundranittio nu, Bruden har äntligen gjort en gästlista och det är ca 1,5 mån till bröllopet. Nu är deras helger nästinill fullbokade förutom nästa lördag. Så jag har lite planerat men är rädd för att det ska bli för dyrt på så kort varsel:(

Totalkostaden för hennes aktiviteter ligger på 6000:- som vi delar på och detblir ca 500 kr per person.

Tanken är att vi ska gå på dagsspa och då tillkommer en kostnad på 500 kr p/p och sedan gå ut och äta+nattklubb.

Så allt som allt blir kostnaden för en sj + bruden på ca 1200:-

Då ingår buss, lunch, middag, nattklubb + brudens aktiviteter i detta.

Är detta på tok för mycket?

Tips på "billiga" aktiviteter mottages tacksamt då jag tror att folk kommer att reagera:( Ja får själv skatteåterbäringen men det kan jag ju inte räkna med att alla får eller vill använda den till...

Snälla rara ni hjälp mej med tips, både ni som planerar möhippor och ni som blivit hippade.

Jag kan tillägga att hon inte vill bli bortgjord med att sälja kyssar på stan eller bli utklädd....

Tacksam för all hjälp! :)

• Svar på tråden Vad får möhippan kosta?
  • Mysan82

Förlåt... ca 1400 blir totalkostnaden ( beroende på vad man beställer till middag+ hur mkt man "dricker")

• Mysan82

Hej.

Ja det är ju sant, det är rätt så blandat. Vissa studerar, andra är nyblivna föräldrar, vissa är unga och jobbar, sen ska brudens mor och svärmor vara med ( bruden som vill ).

Så det är jättesvårt attt lägga det på en "bra" nivå...

Vi ska ha en aktivitet som kostar nästan 3000:- och vi ska inte vara i hemstaden utan i den stad som bruden är uppvuxen i, så där tillkommer en kostad på 1000:- bara för bussen, vilket inte är jättedyrt...

Tips på annan akivitet som man kan göra?

Tack:)

• Mysan82

Usch ja, jag håller med er att det är för dyrt:( Jag har fundertpå om man ska hyra spa avdelningen på den ort där vi bor och har " småpratat" med bruden om att man skulle kunna ha födelsedagsfest där osc, så hon inte förstår att det är till hippan vi planerar, maén hon tyckte bara att det var jätteäckligt där:(. Ingen av oss har stor plats och vi kan inte vara hemma hos dem, hon har barn som bor hemma och hon behöver verkligen en dag för sej själv och att få komma hemifrån...Det hade blivit billigare om inte den "dyra" aktiviteten hade varit med, men då behöver jag hjälp med att ordna ngn annan aktivitet under dagen. Jag tror att spa är en bra idé med det kostar ca 500 kr p/p :( så snälla fortsätt skriva och hjälpa mej med fler aktiviteter! :) Tack så mycket:)

• Mysan82

Hej alla! :) tack så mycket för alla råd! :)

Jag har lyckats ändra datumet så att det blir framflyttat ett par veckor! :) Hihi, och efter mycket pusslande så har jag lyckats dra ner på de "fasta" kostnaderna till ca 500:- p/p ( om vi blir tio) sen tillkommer middag och utgång på kvällen... men det blir under tusenlappen. Har även kontaktat alla som bruden vill ha med och de tycker att så länge det blir under tusenlappen för hela kalaset så är det ingen fara! :) Ska se vad jag kan göra med vissa av de saker vi kan göra så den fasta kostnaden minskar ytterligare:) Sen är det ju upp till var och en vad de vill beställa till maten + hur mycket man tänker drivka när man går ut på kvällen anser jag:)

Men vi behöver hjälp med en aktivitet, typ någon form av skattjakt eller uppdrag som inte handlar om att göra bort sej:)

Tack för all hjälp!!!

• Mysan82

Jag vill inte att någon ska behöva låna pengar för att kunna vara med på möhippan... Därför har jag skrivit till alla vad allt kostar och de får gärna hjälpa till med att dra ner på kostaderna om de har några kontakter som vi kan använda oss av! :) Eftersom det , enligt mej, ändå är så kort varsel, bara ett par veckor till, så har jag bett dem som inte kan komma, att spela in ett personligt meddelande eller skriva några rader till bruden, som vi sen kan framföra på möhippan:) Det tyckte jag var en bra idé, det viktiga är att hon känner att vi är där för hennes skull:)

Svar på tråden Vad får möhippan kosta?