• daniiel

Vad får möhippan kosta?

En möhippa får ju kosta hur mycket som helst, men ju mer det kostar, desto färre lär kunna vara med. Jag hade aldrig kunnat vara med på en möhippa som kostar 1400kr/person och definitivt inte om jag fick veta det drygt en vecka i förväg.

Eftersom alla inte verkar ha jobb, så kan du nog med ganska stor säkerhet räkna bort de personerna som inte har det. Och ju färre ni blir, så ökar väl kostnaden per person? Jag tänker att det blir färre som ska dela på brudens del av det hela.

Kan ni inte göra ett hemmaspa istället, laga middag tillsammans och sedan gå ut? Och ute på krogen kan väl alla betala det de själva vill dricka. Måste ni vara i en annan stad?

• daniiel
    pulmonate skrev 2012-06-07 12:00:49 följande:
    Ja jag tycker också det känns som mycket MEN samtidigt så ska man som inbjuden inte tänka på att det bara är för bruden man är där utan även för sig själv. Man kanske vill skämma bort sig själv lite grann också! En dag på spa med lunch o middag är ju inte helt fel.
    Saken är ju dock den att har man inte råd, så har man inte råd. Även om det skulle vara hur skönt som helst med en dag på spa och allt det. Jag skulle mer än gärna vilja åka på en shoppingtur, klippa och färga håret hos frisör, gå på spa, åka på semester osv, men bara för att jag verkligen vill göra allt det och det skulle vara skönt och kul att få skämma bort sig själv lite, så betyder inte det att jag har råd att göra det.
  • daniiel
    cstehn skrev 2012-06-09 09:33:36 följande:
    Om jag inte hade pengarna skulle jag fan låna, om man är en riktig vän ställer man fan upp. Då får jag väl prioritera bort saker efteråt för att betala tillbaka.
    Om man är en riktig vän så ser man väl till att sina vänner inte ska behöva skuldsätta sig för ens skull? Att förvänta sig att folk ska låna pengar för aktivitet, bara för att visa att de är lojala vänner, tycker jag är väldigt konstigt tänkt. Jag hade tyckt att det var otroligt pinsamt att bli hippad om de som är med på hippan har fått låna pengar för att kunna vara med. Priset är inte vad som avgör om det blir en bra hippa eller inte, utan det är människorna som är med. En hippa där de spenderar 100kr/person kan bli minst lika rolig och trevlig som en hippa där de spenderat 1000kr/person eller mer.
Svar på tråden Vad får möhippan kosta?