• Anonym

Velig gällande valet av brudklänning...

Skriver anonymt, då jag inte vill att mina vänner som finns här ska få reda på det, för jag "skäms nästan"...

Två månader kvar till bröllopet och jag ångrar mitt val av brudklänning! Ja, precis så är det... Jag köpte den för några månader sen, då jag tyckte att den var helt perfekt. En "vanlig a-linje" utan släp. Ville inte ha nån "prinsessklänning" eller något långt släp... Men det vill jag nu! Ja kanske inte nån prinsessklänning, men gärna ett släp, i alla fall ett litet. Efter att ha tittat på bilder i tidningar och på internet mm så har jag ändrat mig! Vad fasen gör jag? Försöker sälja och köper en ny, eller drar ett djupt andetag och står fast vid mitt beslut om klänning? Vill inte ångra att jag gör/inte gör det ena eller det andra...

• Svar på tråden Velig gällande valet av brudklänning...
  • Anonym
    Chicita skrev 2012-06-07 16:59:45 följande:
    Gå och prova i butik igen.
    Och prova den klänning du redan har både före och efter besöket i bröllopsbutikerna så du har den i färskt minne när du går iväg för att prova + att du får känna efter hur det känns efter att ha provat med släp eller "prinsessig" klänning.
    Det ska jag göra.. :) Så märker jag om det bara är nåt jag fått för mig, eller om jag ska fundera mer på att köpa en ny...
  • Anonym
    Juli2013 skrev 2012-06-07 17:09:54 följande:
    Gå till en butik och prova klänningar! Kanske känner du då att den du redan har är bäst trots allt :) Eller så känner du att du vill ha något helt annat, och då ska du ha det! du ska känna dig fab på din bröllopsdag!!
    lycka till!

Ja precis! :)

Tack snälla ni!

• Anonym
    Chicita skrev 2012-06-07 17:21:40 följande:
    Googla detachable train annars.
    Det kan vara ett alternativ om du gillar den klänning du har men att du saknar ett släp.
    I så fall kan någon (du eller annan sykunnig) helt enkelt sy ett släp som man sätter fast med ett bälte runt midjan och sen tar du av det efter vigseln och kan dansa hela natten utan att vara orolig för släpet Flört
    Tack, det ska jag göra. Ska fråga sömmerskan som ska lägga upp klänningen...
  • Anonym
    Chicita skrev 2012-06-07 17:32:20 följande:
    och jag tror att de flesta har funderingar på om dom valt rätt eller om dom kommer ångra sig.
    Det finns ju så mycket att välja på där ute. Speciellt med kinaklänningarna där man kan plocka delar av favoritklänningar och få någon att sy ihop det åt en så det blir "egendesignat" så att säga...

Det kan vara bröllopsnerverna helt enkelt.
    Men det kan också vara så att man har hunnit ändra smak sen man skaffade klänningen eftersom det ju sällan är något man gör månaden innan liksom
    Jag tror att det till viss del kan vara bröllopsnerver, för jag har börjat bli nervös nu! Innan har det kännts så långt borta, men nu närmar det sig med stormsteg... Jag kan väl ångra lite att jag "var så snabb" med att köpa en klänning, samtidigt så ville jag prova hyfsat långt innan för att vara ute i god tid, och så hittade jag den och ville inte riskera att den försvann. I det stora hela är det den sorts klänning jag vill ha, men hade jag köpt den idag hade jag som sagt valt lite släp och kanske lite mer "tyg" för den känns rätt så traditionell liksom, ja jag vet inte vad jag tänker egentligen...
  • Anonym

Ungefär såhär ser den ut... Fast jag har ingen underkjol så den är inte riktigt så vid nertill...
Svar på tråden Velig gällande valet av brudklänning...