Vet någon om denna ringen finns i sverige?
Ska beställa en sådan (fast rött guld) från en guldsmed. (vi beställer våra andra ringar från han, så kändes som att vi kunde lika gärna beställa den också) Det är en vanlig modell annars, finns lite här och där. Beroende på fabrikatet och om du ska ha 0,01 eller 0,02 ct och hur många stenar du ska ha så blir ju priset olika.
De skriver ju alltid ut total ct, vilket blir t.ex. för min ring 0,02x12=0,24 ct. Beroende på vad du har för storlek på ringen så kanske du vill ha fler/färre stenar - beroende på om du har ett bestämt åsikt om hur långt runt diamanterna ska gå.
Kortfattat från ca 7000 - 20 000 (diamanter hela vägen runt). 9900 - är det vanligaste priset jag kommit över på sånna ringar. (i fysiska butiker)
T.ex smycka.se/produkter/1733/doris-23/ - det som är bra med smycka är att du kan välja att göra modifieringar utan extra kostnad. (förutom själva materialkostnaden) Du får alltid välja ha vitt guld. (lägg på några hundringar för det) Sen kan du t.ex. välja att den där ringen som jag länkade bredare, så du får den där lite bredare kanten runt stenarna som är på den ringen som du la upp bild på. Du kan uppnå samma sak, genom att behålla tjockleken som den är och välja 0,01 ct stenar istället.
Tänk på att kolla att det är samma fattning på de ringar du jämför priset på.
Den här fattningen kostar mer: smycka.se/produkter/1309/olivia-28-0-45-ct/ (Sen är det ju också 0,05 ct stenar)
Jag tror att ringen på din bild ha 0,02 ct stenar - och det ser ut som att det sitter 12 st i den. Men det är svårt att gissa höjden och bredden - fast det kanske inte spelar så stor roll - jag skulle rekommendera att hitta den höjden du är bekväm med. Jag trivs t.ex. inte alls med en höjd över 1,5 mm, och då är det så att jag kan knappt ha 0,02 ct stenar, för de "rymms" inte. (guldsmeden ska göra en specialfattning)