• PeteroCarolin

Lite ledsen blir man allt....

Vet inte vart jag ska börja... Jag är gift förut, Och skild.
    Träffade ganska snabbt min underbara blivande, och i påskas gick han ner på knä och friade, jättelyckliga jag sa JA. Häromdagen pratade jag med en av mina allra närmsta vänner, (har inte speciellt många) sa att istället för möhippa så bjuder jag gärna de jag vill ha med på en kväll hemma hos oss. Hennes svar var- Ja det är nog ingen som vill ordna nåt för dig...
    Det var ju just därför jag sa så, men hade inte förväntat mig det svaret. Hade det varit tvärtom hade jag mer än gärna ordnat o fixat en ny möhippa för henne. Så det sved, lite extra kanske eftersom hon klagat sen förra att ingen kontaktade henne då hon bor en bit bort.
    Jag klarar mig väldigt bra utan möhippa, men skulle gärna ha en kväll med några vänner. Kan jag själv bjuda in några stycken eller blir det bara fel??

• Svar på tråden Lite ledsen blir man allt....
  • Green

Men fy vad taskigt att säga så!

Jag har själv ingen "bästis" så jag blir nog också utan möhippa men då tror jag nog att jag struntar i det helt istället.
    Känner du att du vill ha en tjejkväll med dina kompisar så tycker jag absolut att du ska bjuda in dom!

• PeteroCarolin

Känns lite som jag förlorat rätten till att glädja mig för att gifta mig...
    Blir nog en kväll med några stycken, men kanske inte henne då...

• Chicita

Klart att du kan ha en tjejkväll Glad

Eftersom jag är lite hämdlysten (dock inte långsint, bara jag får bli arg så är det över och jag fattar inte alls varför andra kan gå och sura i flera månader Oskyldig) så hade jag nog "glömt" att bjuda den här tjejen...
    Eller bjudit henne i sista stund och sagt "oj jag trodde inte du ville komma eftersom du sa att ingen skulle vilja anordna något för mig. Jag trodde att det betydde att du inte gillade mig"...

Men sånt funkar bättre på papper än i verkligheten och många gånger kan det vara skönt bara att tillåta sig att känna dom känslorna, innan man klistrar på ett leende och bjuder ändå Solig 

• PeteroCarolin

Haha, ja det är kanske sånt jag borde säga, men klart kommer  hon oxå bli bjuden, annars kommer jag ju sakna henne där. Lite dåligt samvete hoppas jag att hon kommer ha ändå om hon tänker efter varför kvällen är.

• Drullen

Fy va taskigt att säga så, o sen är det en sak ja inte förstår...

Varför skulle ingen vilja ordna nåt för dig?

• Chicita
    PeteroCarolin skrev 2012-06-08 11:15:37 följande:
    Haha, ja det är kanske sånt jag borde säga, men klart kommer  hon oxå bli bjuden, annars kommer jag ju sakna henne där. Lite dåligt samvete hoppas jag att hon kommer ha ändå om hon tänker efter varför kvällen är.
    Beroende på hur sårad du är, hur hämdlysten du är och hur känslig hon är så finns det ju många sätt att kanske styra henne i den riktningen till att hon ångrar att hon sa det...

Kanske genom att du frågar henne väldigt försynt om hon skulle kunna tänka sig att komma på din hemsnickrade möhippa trots att du vet att hon tycker att du inte ska få någon sån. Och att det hade varit väldigt kul om hon ville komma, men att du förstår om hon inte vill eftersom hon inte tyckte att du var värd en...

Eller tja du vet ju själv vad som passar er bäst. Men att plantera ett litet litet frö av dåligt samvete kan kanske lära henne att tänka efter innan hon vräker ur sig något sånt till någon annan nästa gång. För den personen är kanske inte lika tålig som du Solig 
  • PeteroCarolin
    Drullen skrev 2012-06-08 11:19:27 följande:

Fy va taskigt att säga så, o sen är det en sak ja inte förstår...

Varför skulle ingen vilja ordna nåt för dig?

Oj, vilken svår fråga...vet inte.
    Jag brukar vara med o fixa för alla andra men blir allt som oftast bortglömd.
    Har på senare tid funderat över de vänner jag har o varför jag har dom o varför dom har mig.

I o med att vi inte kommer ha någon tärna så är det ju inte någon som är given för uppgiften att ta tag i en möhippa.

• vinterfrost
    Chicita skrev 2012-06-08 11:22:23 följande:
    Kanske genom att du frågar henne väldigt försynt om hon skulle kunna tänka sig att komma på din hemsnickrade möhippa trots att du vet att hon tycker att du inte ska få någon sån. Och att det hade varit väldigt kul om hon ville komma, men att du förstår om hon inte vill eftersom hon inte tyckte att du var värd en...
    Du är väl för underbar!! hihi
  • Ingride

Det är ju otroligt vad en del kan vräka ur sig. Tala är silver men tiga är guld - det stämmer verkligen ibland. Jag hoppas att du får en riktigt trevlig kväll med dina tjejkompisar. 

• Loanne

Jag hade nog försökt samla mod och tala om för min kompis att jag blev ledsen när hon sa sådär. Och jag hade gjort det innan jag bjöd till "tjejkväll", så att jag hade en chans att släppa det hela och bara njuta av festkvällen. 

• Drullen
    PeteroCarolin skrev 2012-06-08 12:10:52 följande:
    Oj, vilken svår fråga...vet inte.
    Jag brukar vara med o fixa för alla andra men blir allt som oftast bortglömd.
    Har på senare tid funderat över de vänner jag har o varför jag har dom o varför dom har mig.

I o med att vi inte kommer ha någon tärna så är det ju inte någon som är given för uppgiften att ta tag i en möhippa

Det kommer inte bli nån möhippa för mig, men det är för att ja inte har så mycket tjejkompisar o inte har nån tärna heller.

Det är ju en sak att konstatera det själv, men att nån säger så är bara elakt.

Ja håller helt med Chicita. Fråga om hon kan tänka sig att komma...

• sherrydarling

En del saker få man bara försöka rinna av en och tänka att hon inte tänkte innan hon öppnade munnen.

Jag kommer inte att ha någon tärna och har heller ingen syster... känns osäkert om jag får någon möhippa. Klart att man kan dra ihop något själv! Det som jag tycker är svårt är hur länge ska man vänta. Jag vill inte ha en fest helgen innan jag gifter mig, fullt upp med att fixa med bröllopet sista veckan! :) Samtidigt kan det bli jättefel att bjuda in till fest för tidigt så man liksom inte ger gästerna en chans.

• PeteroCarolin

Ja nu börjar det närma sig, har inte pratat med henne men inte heller ordnat någon tjejkväll. Tiden bara rinner ju iväg, o jag älskar att pyssla har nog nappat på varenda ide i pysseltrådarna.

Tror att helt enkelt att jag kommer bli otroligt lyckligt gift utan någon hippa med Glad Ibland tar det lite tid att smälta en kommentar, fast idag är den bara luft, jösses klumpigt sagt, men alla har nog sagt ett ord eller två för mycket någon gång utan att tänka på det.

Snart otroligt lyckligt giftGlad

• CoG

Du har en bra inställning, att det var klumpigt sagt bara helt enkelt...

Det är skönt att inte behöva ta allt så himla personligt och låta det ligga och göra ont i en mindre evighet.
    Själv hade jag haft svårt att ta om en kompis sa så och ifrågasatt vänskapen...(känslomänniska som jag är)

Det är ju bra att påminna sig om att ingen är fullkomlig (inte ens jag själv),
    jag önskar dig all lycka med bröllopet!

PeteroCarolin skrev 2012-07-06 18:37:02 följande:

Ja nu börjar det närma sig, har inte pratat med henne men inte heller ordnat någon tjejkväll. Tiden bara rinner ju iväg, o jag älskar att pyssla har nog nappat på varenda ide i pysseltrådarna.

Tror att helt enkelt att jag kommer bli otroligt lyckligt gift utan någon hippa med Glad Ibland tar det lite tid att smälta en kommentar, fast idag är den bara luft, jösses klumpigt sagt, men alla har nog sagt ett ord eller två för mycket någon gång utan att tänka på det.

Snart otroligt lyckligt giftGlad

Svar på tråden Lite ledsen blir man allt....