InaW skrev 2012-06-09 23:11:28 följande:
Har också kört med ätbart lim när jag gjorde rosorna men får väl varna för pinnarna i blommorna i programmet. Gjorde dem efter en steg för steg beskrivning och blev faktiskt ganska nöjd. Ska kanske tillägga att jag är en riktigt petis
. Min M2B bara suckar och skrattar åt mig.
hehe... ja jag höll på att pilla med min första beställning i många många timmar. Alltså det där pedantpillet med att få dekorationerna exakt rätt.
För att inte prata om första bröllopstårtan som jag fick beställd (en jobbarkompis som sett nån tårta jag tagit med till jobbet och absolut ville att jag skulle göra deras tårta
) Då har man hjärtat i halsgropen tills den som beställt tårtan ser den och godkänner. Fick inte använda flowerpaste heller. Dom ville ha marsipanrosor så dom blev ju lite klumpiga.
Min egen tårta blev ju misslyckad utseendemässigt eftersom ena fyllningen blev för lös och inte höll för tyngden av sockerpastan (alltså att jag skulle lägga på och släta ut den). Så det blev att spritsa all grädde jag hade hemma utanpå tårtan istället och jag hatar gräddtårta
Men det är väl tur att det viktigaste faktiskt är smaken