Chicita skrev 2012-06-11 21:27:07 följande:
Högerklicka på ramen och gå in på egenskaper. Där kan du välja att ändra ramens utseende eller att den inte ska synas.
Med att ta bort ramen menar jag alltså att du gör den osynlig vilket innebär att du kan skriva texten i block och sen flytta runt blocken som du vill utan att ha ramen som styr. Ställ också in marginalerna på textrutan så den ligger an mot texten så snävt det bara går för snyggaste resultat.
Om du tar bort ramen bokstavligt talat så har du tagit bort textrutan och då kan du ju skriva över hela sidan eftersom inget stoppar texten längre, men om du gör ramen osynlig så finns fortfarande textrutan kvar, men du kan inte se den om du inte markerar den.
Tack snälla för ditt engagemang :) Jag är inte säker på att vi belyser samma problem... Jag vet hur man ändrar utseede på ramar osv. Men problemet är när jag klistrar in texten, då flyttas all info på de andra sidorna också (och i rutorna) :( Jag skulle vilja låsa varje ruta för sig. Alltså att texten som klistras in i en viss ruta, ska stanna kvar där..