Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hur billig buffé kan man göra?

BlomAnna skrev 2012-06-11 12:48:46 följande:
    Pajer med olika smaker och fyllningar är både billigt och man kan förbereda i god tid.
    Ja, vi kommer göra två olika pajer :) En ost- och skinkpaj samt en med rotsaker, tex morot och palsternacka.
  • daniiel

Om det nu blir något alls. Det finns ingen lokal i vår prisklass ledig den helgen (vi kan inte betala flera tusen), som ligger inom ett hyffsad avstånd. Vi vill inte vara flera mil utanför stan :( Fasiken... typiskt..

• daniiel

Skolmatsalarna som finns här är så stora, så det skulle kännas så konstigt att sitta 20 personer i en lokal som är anpassad för typ 100-200 personer :P Dessutom kostar det och man får inte städa själv, utan måste betala för städning efteråt och bara den kostar typ en tusenlapp. Alla folkets hus ligger utanför stan, i samhällena runt om. Här finns bara folkets par och det är också stora och dyra lokaler tyvärr :/

Vi hade som preliminärbokat en lokal (kvartersgård), men de avbokade oss för att boka in en pensionärsfika den dagen istället för de äldre som som bor i området. Därför letade vi inte just andra lokaler tidigare och nu är det tydligen för sent. Har kollat alla byagårdar som ligger här runt om, hyffsat nära, men nej.. utöver det finns det som inga lokaler. IOGT-NTO, men det går ju inte då vi ska ha alkohol med på festen.

• daniiel

Haha ja, det var ju den kvarterslokalen som vi ville boka genom min syster. Annars nej. Det är inte så många föreningar här som har kvarterslokaler och de som har, där bor ingen vi känner och de brukar inte hyra ut lokaler till de som inte är medlemmar, tyvärr. Det är svårt när man inte kan tänka sig att vara utanför stan, men det blir så bökigt.

Partytält skulle kunna vara en idé, men då ska sådant köpas också och en trädgård måste hittas. Våra vänner är ju som vi 20-30år och alla bor i lägenhet. Mina föräldrar bor ca 2 mil utanför stan och i makens föräldrars trädgård ryms det inte. Tyvärr ryms vi inte inne hos dom heller, annars hade vi ju kunnat låna deras hus.

Men nej, än ger vi inte upp! :) Det måste gå att lösa, på något sätt.

• daniiel
    Chicita skrev 2012-06-11 13:45:27 följande:
    Ja det är väl inte kört än Glad

Att vara en bit utanför är väl inte helt fel annars. Visst någon måste vara nykter och kunna köra. Men det kanske man kan höra med någon kompis om (som inte ska vara med) om dom vill vara lite "taxi"mot en slant eller mot en middag någon gång 
    Ptja, vi får se.. utanför stan blir det inte, det kan jag säga med säkerhet. Det blir så väldigt långt då (ca 2-5mil) och jag, pga min panikångest osv (som jag får behandling för) så skulle jag inte kunna slappna av alls under kvällen. Vi har ju kikat på lokaler som inte ligger centralt, utan i utkanten av stan, men även där är det upptaget. Det är en lokal ledig, den kostar 1500kr/dygn och vi måste hyra två dygn, för ingen kommer orka sig upp kl.8-9 på morgonen efter och städa :P Tyvärr har vi inte råd att betala 3000kr, annars skulle jag bokat den direkt. Väntar på svar från en annan lokal nu dock, då de eventuellt hade en avbokning den helgen. Han hade inte tillgång till bokningarna just nu, så jag håller tummarna! :)
  • daniiel
    Cosy skrev 2012-06-11 13:50:45 följande:
    Sportföreningar brukar ha lokaler

Man kan låna party tält från företag med så då behöver ni inte köpa det^^
    Jopp, men även de flesta sportföreningarnas lokaler ligger ganska långt utanför stan. Har inte lyckats få svar från de få som finns i stan ännu, så väntar med spänning :)

Jasså? Vi letade febrilt tält till vårt bröllop förra sommaren, men då hittade vi bara de som hyr ut och då var det nästan billigare att köpa. Samt att man måste ha någonstans att ställa det :P
  • daniiel

Den enda sportföreningens lokal som eventuellt var aktuell går nu bort. Den kostar 3000kr att hyra för en kväll och då ska det vara städat innan man lämnar lokalen på natten/kvällen.

Listan krymper, suck...

• daniiel

Helgen före är vi bortbjudna på ett namnkalas som ett par vänner, som vi tänker bjuda in på vår fest och där flera andra av våra vänner som vi också ska bjuda kommer vara, så den helgen går inte. Helgen efter är maken bortrest, så då funkar det inte heller. Dessutom vill vi ju fira vår första bröllopsdag så nära vårt bröllopsdatum som möjligt, så därför vill vi inte lägga det så långt före eller efter.

• daniiel

Nej, jag har ju varit väldigt aktiv i de lokala trådarna här på BT och jag vet ganska bra vilket utbud som finns. Det är inte första gången vi letar lokal till fest och liknande :P Vi har kastat ut lite trådar bland föräldrar osv. Saken är den att vi inte vill avslöja något för vännerna innan de får inbjudan, så vill inte skriva något på FB :P

• daniiel
    Johannalun skrev 2012-06-11 21:36:14 följande:

Jag vet ju att vi är från samma stad så- har du kollat PROs lokal mittemot ok vid balder:)?

Japp, det har jag :) Det var bland de första jag tänkte på, vi bor rakt ovanför där, ser den från fönstret :P Vi skulle dock ringa tillbaka senare under veckan :) Jag har tyvärr för mig att den, liksom alla andra, kostar något mer än vad vi egentligen vill betala.
Svar på tråden Hur billig buffé kan man göra?