Låta Mannen ansvara før brudbuketten ?
Vet om att det har varit så traditionsmässigt.
Så jag berättade det för min m2 - vi tittade på massa olika bilder på internet och han valde en bukett utifrån bilder - men med de kriterier han (och jag) satte upp blev det inte så mycket att välja bland. Mina kriterier var få - inte för stor och gärna droppformad. Hans....
Han förknipar rosor med kärlek, så det skulle jag ha enligt han. Så har vi blått som tema, så då skulle ju buketten vara blå eller ha blått i sig för klänningen skulle vara helvit enligt han. Dock så tycker han att blåa rosor inte ser fina ut. Och ska vi köpa buketten så ska det inte se för lantligt ut (läs...inte se självplockat ut) enligt han - utan lite mer "rent" och "professionellt", fast ändå avslappnat. Sen så skulle det vara murgröna i, för det ska vi ju ha som bordsdekoration. Sen så ville han uppfylla mina önskemål och välja en droppformad bukett. Och "de där konformade blommorna" tycker han inte heller om. (det är hans definition av liljor, kallor m.m.) Och de där prästkrageliknande (typ aster och liknande) passar sig inte enligt han, för de är inte fina nog för bröllop. Så han var väldigt snabb på att välja ut en bukett - eller han snarare rattade alla andra buketter.
Men det var ju först sen när jag frågade varför han valde den han valde, som jag fick veta alla "förklaringar"/"kriterier".
Så var det bara att gå till floristen, ge bilden och få ett pris.