Barnfritt = gäller även spädbarn?
Jag tycker det vanligtvis brukar vara undantag för spädbarn, just för att det inte brukar vara så enkelt att bara lämna bort dom till barnvakt. Självklart kan ni neka spädbarn på er fest, men då tycker jag också att ni får räkna med att de som har spädbarn tackar nej till att komma. Hon blev förmodligen ledsen över att hennes barn inte fick komma och det är därför hon baktalat er. Det är väl inget att bry sig om? Ni stod fast vid ert ord och om hon tycker det var fel, så låt henne tycka det? Och vad har saken att ni inte var inbjudna till dopet med allt detta att göra?
Vi hade spädbarn med vid vårt bröllop och de störde inte alls. Inget gråt, inget skrik. Nu kan det ju variera mycket från barn till barn visserligen, men jag hade aldrig kunnat säga till föräldrarna att lämna barnet hemma. Där är man ju olika, som i mkt annat. Att barnet inte skulle uppskatta tillställningen.. ptja, det kan väl stämma, de är nog inte så medvetna om vad som händer, men de uppskattar nog att få vara med sina föräldrar. Jag kan visserligen tycka att det var lite magstarkt av henne att vilja ta med någon som passar barnet på plats, för det blir ju en extra kostnad för er. Nåja, jag tycker väl egentligen inte att varken ni eller hon har gjort något fel. Ni tycker bara och vill olika och blev oense. Nu får ni ju dock som ni vill - ett barnfritt bröllop, så var glada.