Inlägg från: funnybunny84 |Visa alla inlägg
  • funnybunny84

Barnfritt = gäller även spädbarn?

jag är bjuden ett bröllop om en månad där barn inte får vara med och det gäller även spädbarn!
    Min dotter blir nu 2 månader och jag ammar fortfarande!
    så det ser ut att jag inte kommer  kunna gå på en av mina bästa vänners bröllop pga att jag inte får tag i barnvakt och pga att jag ammar. För dom är stenhårda på att inga barn ska vara med inte äns under vigseln Rynkar på näsan 

jag tycker att spädbarn är ett undantag då det kan vara svårt att få barnvakt när man ammar och ska man använda bröstpump så måste man ha den med sig så man kan gå undan och pumpa så man inte får mjölkstockning.  

• funnybunny84
    daniiel skrev 2012-06-11 10:27:26 följande:
    Nu vet jag ju inte hur deras vigsel är upplagd, men om den är i kyrkan, så kan de inte neka någon att närvara. Inte ens spädbarn.
    dom ska ha det utomhus (fast kyrkligt då det är en präst som ska viga dom) 

Jag är faktiskt inne på att tacka nej även att min vän kommer bli ledsen o besviken över att jag inte kommer men jag verken kan eller vill lämna bort min dotter.....känner mig taskig som inte kommer att gå och dela hennes stora dag.
    förstår att man är benhård på barn från 1 år o uppåt då dom springer omkring, leker och kan bli högljuda men ett spädbarn som ammas tycker jag är ett undantag! 
  • funnybunny84
    aniara skrev 2012-06-11 13:08:24 följande:
    BlomAnna, du får ursäkta men jag börjar bli ganska less på att höra att människor som inte har barn inte kan förstå hur det är att ha barn och att ens argument då automatiskt blir mindre värda. En viss sanning finns det väl där i men framför allt handlar det om att sätta sig in i hur andra tänker/känner och kunna känna empati. Det har inget med föräldraskap att göra.
    håller med dig! bara för att man inte har barn så betyder det inte att dom inte förstår hur det är.
    men lite rätt har du Blomanna med att ammningen kan ta "skada" av att barnet får flaska då det är en lättare sugteknik med flaska för barnet än vid ammning...men det finns flaskor där det krävs samma teknik men dom är oftast lite dyrare! 

sassas: om nu din kusinsdotter bor 5 min från lokalen så ser jag inget fel i att hon kommer själv o kan gå hem o amma när det behövs o komma själv o hennes kille stannar hemma. men skulle hon ha bott på annan ort så tycker jag hon ska få ta med sitt barn! 

Svar på tråden Barnfritt = gäller även spädbarn?