Inlägg från: MalinLarsson |Visa alla inlägg
  • MalinLarsson

Barnfritt = gäller även spädbarn?

Vi har ett barnfritt bröllop men SJÄLVKLART är ammande barn välkomna! Det kommer ju inte vara så att föräldrarna blir kvar till sent på natten med sitt spädbarn iaf. Vi kommer att ha två småttingar med oss på bröllopet. De sover ju eller så för det mesta och är inte så medvetna om vad som händer runtomkring. Börjar dock bli lite orolig att en vän kommer att ta med sin 1 ½ åring! Hon ammar fortfarande en skvätt på kvällen och de åker från annan ort...

• MalinLarsson
    aniara skrev 2012-06-11 13:08:24 följande:
    BlomAnna, du får ursäkta men jag börjar bli ganska less på att höra att människor som inte har barn inte kan förstå hur det är att ha barn och att ens argument då automatiskt blir mindre värda. En viss sanning finns det väl där i men framför allt handlar det om att sätta sig in i hur andra tänker/känner och kunna känna empati. Det har inget med föräldraskap att göra.
    AMEN! Vi som inte har barn är inte dumma i huvudet (oftast inte iallafall). Tycker det är sånna påhopp titt som tätt i alla möjliga trådar.
  • MalinLarsson

Och en sak till. Jag skulle inte porta någon liten bebis som inte ammade heller (där mamman tex inte kan amma av någon anledning) då jag förstår (FAST jag inte har barn!) att närheten till föräldrarna är viktigt i den åldern och att man inte lämnar sin nyfödda flera timmar ensam med någon annan än föräldrarna.

• MalinLarsson
    Sassas skrev 2012-06-11 14:54:26 följande:
    Porta? Det är väl ändå ingen mänsklig rättighet att gå på någons bröllop? Att bjuda in människor till sitt livs största och viktigaste festhögtid handlar inte om att porta människor man inte vill ha där, utan om att bjuda in dem man verkligen vill ha där.
    Nej, självklart inte men jag tror du förstår precis vad jag menar. Ett spädbarn tar ju ingen annans plats, springer inte i kyrkan, blir inte uttråkad och kostar ingenting att ha med som ett lite större barn kan göra.
  • MalinLarsson
    Sassas skrev 2012-06-11 15:31:14 följande:
    Sant. Och med tanke på de problem som uppstått hade det förmodligen varit smartare att bjuda kusinbarnets barn också. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det ska bli lite skönt med en vigselakt och fest utan barnskrik.
    Det tycker jag också ska du veta. Vi kommer att ha barnfritt bröllop men ammande barn är välkomna just för att det inte finns några orsaker att argumentera om att de inte skulle få vara med, förutom skrikandet då men man får väl hoppas att de sover under vigseln. På middagen får de väl skrika om de vill :)
Svar på tråden Barnfritt = gäller även spädbarn?