Barnfritt = gäller även spädbarn?
Jag älskar barn, de är det mysigaste och underbaste som finns! Med det sagt, vi vill ha ett barnfritt bröllop, även småbarn som ammar. Vi kommer bjuda in våra vänner som har småbarn på premisserna att det är barnfritt utan undantag. Självklart vill vi att dom närvarar därför vi bjuder dom såklart, men sen väljer dom själva om dom vill komma eller inte.
Jag hoppas på att vilket de än blir är utan sura miner och onödiga kommentarer. Vi vill inte ha en vigsel som avbryts av högljutt barnskrik. Det är 1 timme av hela vårt liv där det kommer ske något som är otroligt viktigt för vår del, den timmen vill vi ha utan bebisskrik. Må vara egoistiskt, men vårt bröllop handlar om vårt beslut att dela livet, jag tänker inte rubba på vår vigselupplevelse.
Om våra vänner med småbarn tackar nej för att dom inte känner sig redo att skiljas från barnet, tycker att det blir krångligt med amning eller vad det än må vara så är det så. Vi har tagit vårt beslut att vi vill ha barnfritt, dom tar sitt beslut om dom vill eller inte vill skiljas från sitt barn. Det är bara så det är, varken mer eller mindre. Det är inte något som det behöver bli tjaffs om. Man måste respektera varandras beslut.