knyttan skrev 2012-06-11 20:13:08 följande:
Hmmm, ursäkta men nu var det väl så att den här personen var gäst? Som gäst kan man inte kräva någonting. Passar inte festen så tackar man nej, så enkelt är det.
Jag håller också med om att man vanligen brukar undanta ammande barn från barnfritt inbjudan, men håller med TS att det var en mycket dålig reaktion från denna person att kräva att få ta med sig "barnflicka" och sedan börja baktala de som hade bjudit in henne när hon inte fick göra som hon ville. Det om något tycker jag är aptöntigt. Jag köper HEEELT att man inte vill lämna bort sitt barn när det är så litet, men då finns det en mycket enkel lösning: tacka nej till festen! För mig låter det helt absurt att man som inbjuden skulle höra av sig med en massa krav, oavsett vad dessa krav kan gå ut på.
Varför är gästens frågor eller eventuella "lösningar" på problemet så hemska? Jag förstår inte? Jag håller med om att gästen betett sig illa, men om jag verkligen ville gå på något hade jag kanske också kunnat tänka mig att fråga en släkting... utan att förvänta mig att det ses som krav eller så fruktansvärda frågor. Brudparet kan ju säga nej i all vänlighet ändå.
Bara en tanke, vet ju inte hur TS gäst tänkt eller lagt fram frågorna alls, men jag antar inte direkt att hon krävt att få ta med någon, kan hon inte helt enkelt ha frågat om det kunde fungera? Jag ramlar inte av stolen när jag hör att hon ställt en sådan fråga, men jag var ju inte där, kanske var det vedervärdigt av henne.
Det är en stor sak att tacka nej till ett bröllop, särskilt om en släkting gifter sig. Jag kan sätta mig in i att försöka ordna så att man kan komma snarare än att direkt tacka nej. En likadan tråd skulle ju kunna startats om någon som bara tackade nej och inte ens försökte ordna så att de skulle kunna komma...