Barnfritt = gäller även spädbarn?
Jag tycker personligen att det är aptöntigt att inte ammande spädbarn får följa med. Jag skulle inte lämnat bort min dotter när jag ammade henne. Jag tror inte man fattar hur det funkar med ammning om man inte ammat själv. Vissa (som jag) kan inte pumpa och ge barnet med flaska vilket annars kan vara ett alternativ. Man måste också för att undvika mjölkstockning pumpa under tiden man är ifrån sitt barn. Hur kul är det att under middagne ursäkta sig gå och sätta sig på toa och pumpa (vilket tar typ 20 minuter minst)? Om bröllopet dessutom är på en annan ort kanske man måste vara ifrån sitt barn ett dygn vilket faktiskt kan sätta hela ammingen ur spel. Många barn vill inte ta bröstet efter att de tagit flaska och många barn vägrar ta flaska. Så det är inte så lätt som många tror att bara lämna bort ett ammande barn.
Hade vi blivit bjudna på ett bröllop under tiden jag ammade och dottern inte hade varit välkommen att följa med hade jag stannat hemma och naturligtvis inte bråkat om det men jag hade nog tyckt att de var lite konstiga som tänker så.