• BaraE

Komplettera inbjudningar?? HJÄLP!!

Vi skickade ut våra inbjudningar för ett tag sedan, men det är än länge kvar till både o.s.a och bröllop. Innan vi skickade ut dem strök vi flera från gästlistan - vilket jag idag ångrar DJUPT!! Ärligt ville jag inte göra det ens från början, men lät oss mer eller mindre övertalas till det av mina föräldrar (som också är med och betalar).

Nu till frågan - eftersom vi ångrar oss väldigt mycket, speciellt jag - kan man komplettera och skicka ut inbjudningar även till dem som vi då har i åtanke? Det känns ju inte alls kul att vi redan från början ångrar oss och saknar folk på gästlistan, men jag vill ju inte heller att någon ska känna sig som andrahandsalternativ.
    Å andra sidan kan man kanske fråga sig om det är bättre att känna sig som andrahandsalternativ (vilket de ju egentligen inte ens är!) eller vara helt objuden?

Snälla, hjälp mig med lite åsikter!!

• Svar på tråden Komplettera inbjudningar?? HJÄLP!!
  • Nikkita

Det tycker jag absolut att ni kan göra. 
    Vi skickade ut till ett par som vi kände att vi ville bjuda i efterhand då vi fått platser över i lokalen...
    De blev jätte glada & ifrågasatte inte ens att de blev bjudan senare.  

• Sarkastisk ljubicica

Jag tycker att ni ska bjuda dem ni vill ha bröllopet.Ni kan skylla på krångel hos posten elller nått. Vi hade några som inte fick sina inbjudningar i tid eftersom vi glömde bort dem i stressen, men vi förklarade situationen och de blev glada av att bli bjudna. Orka ha dåligt samvete på ens bröllopsdag för att man inte bjudit folk man skulle vilja ha där!

• Green

Håller med!

Bättre att bjuda dom ni vill än att ångra sig sedan.

• AnnLi

Kommer de ens veta att de fick inbjudan senare? Vi bjöd in flera familjer några veckor efter att övriga inbjudningar gått ut, då vi kände att vi hade plats för fler och gärna ville ha med dem också. De tackade glatt ja allihopa :)

• 1700tal

Klart du ska bjuda dem! Vi gjorde exakt likadant. Har en färdigskriven inbjudan som ligger i hallen till en kompis, ska bara lägga den på lådan. Henne bestämde jag mig för i efterhand, de andra inbjudningarna skickade vi ut för några veckor sen. Har 2 kompisar till som nog kommer få varsin inbjudning snart, ska bara fundera liiite till. Äh, inte hela världen om alla inte får sina inbjudningar samtidigt. Och så länge de inte känner varann så lär de aldrig få veta det heller.

• Strawberry

Klart ni ska bjuda dem. Skicka inbjudan redan idag!

• Chicita

Vi bjöd in mina kusiner efter att deras föräldrar hade tackat nej. Vi hade inte plats att bjuda både mina farbröder med respektive och mina kusiner med respektive och eftersom maken har träffat mina farbröder mer än kusinerna så valde vi att prioritera i den ordningen.
    Kusinerna blev jätteglada trots att dom ju alltså visste med säkerhet att dom var ett "andrahandsval".

Så jag tycker defenitivt att man kan bjuda in i efterhand. Solig 

De flesta förstår att det inte finns pengar eller plats att bjuda alla på en gång och att man kanske måste invänta några "nej tack-svar" innan man bjuder in från B-listan.
    Det viktigaste är väl kanske att när man börjar komma ner i typ D-listans prioriteringsnivå så kanske man ska bjuda in personligen öga mot öga eller via telefon om personen bor långt bort.  

Sen om man tycker att det är jättepinsamt att man missade att bjuda tant Agda som ju egentligen kanske borde stått på A-listan, så kan man ju alltid ringa henne och säga något om bröllopet och hur mycket man hoppas att hon kan komma... Och då "upptäcka" att hon inte fått någon inbjudan, klaga lite på postgången och lova att skicka en ny inbjudan samma dag Tungan ute

• BaraE

Tack alla för era åsikter!!

De flesta de handlar om vet nog att inbjudningarna redan skickats, men det är å andra sidan rätt länge kvar till osa.datum passerat, så det handlar  ju egentligen inte ens om B-gäster eller så eftersom vi inte väntat att någon annan tackat nej för att kunna bjuda dessa.

Vi bara ångrar oss att de inte blev bjudna från första början och nu efter att ha hört mig för både hit och dit - och speciellt efter era svar - så kommer det att skickas iväg flera inbjudningar =).

tack, tack, tack!!!

Svar på tråden Komplettera inbjudningar?? HJÄLP!!