• Chicita

Komplettera inbjudningar?? HJÄLP!!

Vi bjöd in mina kusiner efter att deras föräldrar hade tackat nej. Vi hade inte plats att bjuda både mina farbröder med respektive och mina kusiner med respektive och eftersom maken har träffat mina farbröder mer än kusinerna så valde vi att prioritera i den ordningen.
    Kusinerna blev jätteglada trots att dom ju alltså visste med säkerhet att dom var ett "andrahandsval".

Så jag tycker defenitivt att man kan bjuda in i efterhand. Solig 

De flesta förstår att det inte finns pengar eller plats att bjuda alla på en gång och att man kanske måste invänta några "nej tack-svar" innan man bjuder in från B-listan.
    Det viktigaste är väl kanske att när man börjar komma ner i typ D-listans prioriteringsnivå så kanske man ska bjuda in personligen öga mot öga eller via telefon om personen bor långt bort.  

Sen om man tycker att det är jättepinsamt att man missade att bjuda tant Agda som ju egentligen kanske borde stått på A-listan, så kan man ju alltid ringa henne och säga något om bröllopet och hur mycket man hoppas att hon kan komma... Och då "upptäcka" att hon inte fått någon inbjudan, klaga lite på postgången och lova att skicka en ny inbjudan samma dag Tungan ute

Svar på tråden Komplettera inbjudningar?? HJÄLP!!