• Mela

Bosnisk bröllop... HJÄLP hur börjar jag med allt?

Heeej allihopa:)

Jag har världens största problem!!!!! Nästa år ska jag gifta mig och jag har smått börjat att planera men jag vet inte hur jag ska börja?

Hur börja ni med era bröllops planer?

Jag bor i Stockholm och mina föreldrar bor ca 3 h ifrån mig.. så ska jag hyra buss till festlokalen? Ska  vi kanske mötas på mitten?

VAD SKA JAG göra? ge min inspeation? Jag har knappt hittat någon lokal ännu har letat sedan i Januari ....

KRAM PÅ ER

• Svar på tråden Bosnisk bröllop... HJÄLP hur börjar jag med allt?
  • Mela
    Stike - Det är jätte svårt att få tag i en lokal just här i Stockholms området. Därför har vi tänkte och kanske ha bröllopet i Västerås...
  • Mela
    Sarkastisk ljubicica - Jag bor i sthlm och mina föreldrar bor ca 3h ifrån så det kan vara jätte jobbigt att få hit alla släkt och vänner till sthlm.. Problemet är ju sovplatser... vi fundear på att boka in dem på hotell.. Men det kommer att bli väldigt dyrt... från min sida har vi räknat att de kommer 100 personer. Så därför hade vi tänkt att kanske hya en buss ifrån mina föreldrar. Sedan får se sova hoss mina föreldrar o dela upp sig på något sätt hoss vänner osv... Kommer du på något? Hur hade du gjort ?
  • Mela
    kickanw - Hur började du ?  det jobbigaste är ju lokalen och hur många man ska bjuda :/
  • Mela
    aniara- Tack för all hjälp! Problemet är att alla släktingar eller de flesta bor i danmark, vissa i malmö, norge och finland.. Sen så vill man ju inte slösa allt fr mycket utan man vill kunna unna sig en liten lyx smekmånad oxå.

Såg på din sida att du snart ska gifta dig? Hur började du allt? Är du nervös? För det är ju snart det gäller:)
  • Mela

Jag har precis flyttat hit och känner inte till stället så bra men min fästman är här ifrån. Det enda jag har hittat är i Södertälje.. och det finns ju ganska mycket syrianer där. Det är inte så att jag är kräsen men man vill ju få de så perfekt som möjligt. Jag har vart inne på google och sökt men inte hittat något om några föreningar. Hahaha känns hopplöst:/

Ooo men gud vad mysigt! Ni hade det ganska enkelt och ni visste precis vart ni ville ha bröllopet!  Tänk om vi oxå kunde ha de så lätt som ni:)

Bosnien är ett riktigt vackert land.. och det finns mycket att se.. men deras små öar och stränder är fantastiska... Maten är underbar!

Svar på tråden Bosnisk bröllop... HJÄLP hur börjar jag med allt?