• daniiel

Maxiklänning som gäst?

Precis som ovan sagt, så är en maxiklänning egentligen för lång för klädkoden, men klädkoden är inte en regel - bara en rekommendation. En maxiklänning behöver inte vara mer uppklätt än en knälång, allt beror på modell och material. Dessutom finns det de (tex jag) som inte alls känner mig bekväm med att visa benen och jag skulle mkt hellre ta på mig en maxiklänning som gäst än att inte gå alls. Jag tvivlar på att någon kommer skicka hem dig eller tycka att du är fel klädd. Vi hade klädkoden kavaj och det var flera av tjejerna som hade jättefina maxiklänningar på sig :) Det är ju dessutom modernt med sådana klänningar.

Jag tycker alltså att du definitivt kan ha på dig en liknande maxiklänning som du länkade till. Den var dock kanske i ljusaste laget, men med färgglada accessoarer osv, så funkar den nog :) Om du inte hittar någon lite mindre vit som du också kan tänka dig.

• daniiel
    Chicita skrev 2012-06-12 17:59:38 följande:
    Jag ska förtydliga mitt svar lite också...
    Jag hade inte lyft på ögonbrynen eller funderat på ditt val om du hade kommit till mitt bröllop i en sån klänning.
    Men vissa brudar är väldigt känsliga och vill helst att det inte ska vara en gnutta vitt på gästernas klänningar bara för att dom vill vara den enda tjej som bär vitt över huvud taget. 

Om du är osäker så fråga bruden.
    Och om du inte är så nära henne att du skulle känna dig bekväm med att fråga, så försök få in mer färg i skor, sjal/boléro och andra tillbehör. 
    Precis så jag tänker också :) För min del var den inte alls för vit (jag tycker bara helvitt är nono!), men vissa reagerar mer på det där än andra.

Säger samma sak, fråga bruden om du är osäker TS, annars kör på den klänning och piffa upp det lite med färg på accessoarer :)
  • daniiel
    Aniara4 skrev 2012-06-12 18:06:10 följande:
    Förresten, det var en väldigt bar rygg på den klänningen! Nu röstar jag defintivt på en stor sjal eller bolero i matchande färg...
    Jag kikade inte ens på ryggen först, men jag håller med.
Svar på tråden Maxiklänning som gäst?