Ni med stor bröllopsbudget
Nyfiken får man va!
Tycker jag och blivanden nu har hamnat på summor som kvalificerar sig i budgetmodell "större", särskilt om man räknar in ringar och resa. Betydligt mer än vad vi hade tänkt och budgeterat från början. Men så är vi på ett slott (som vi har för oss själva) och är ca 90 gäster. Och under de omständigheterna tycker jag vi kommit väldigt "billigt" undan. Framförallt har vi råd, och med 2 mån kvar så är allt betalt utom cateringfakturan som kommer efter, men pengarna är undanlagda till det. Det är dock en prioritering man gör.
Hursom så tror jag litegrann förklaringen till att få trådar rullar i det här ämnet är att det är lite typiskt svensk "ofint" att spendera pengar så här. Kan ju själv medge hur präglad jag är av den attityden. Inte så att man blir påhoppad även om det sker oftare för de som spenderar mer än för de som spenderar mindre. En hög budget "får" ifrågasättas. En låg budget ifrågasetts sällan. (och då pratar jag inte alls bara BT, lika mkt bland nära och kära. Det är dock bara min reflektion. Men kan villigt erkänna att sen vi höjt vår bugdet över den gräns jag känner är "vettig" i svenskars ögon så har jag konsekvent slutat prata pengar och budget på BT. Kanske borde man tänka om och stå för vad vi spenderar men så är det och jag tror många tänker likadant. Kanske är det därför svårt att få "högbugdettrådar" att hålla igång...